Uppåttjack!

Man mår olika beroende på vem man omger sig med, den saken är klar! Vissa människor kan verkligen suga musten ur en och andra ger energikickar man inte trodde var möjliga! Idag har jag jobbat (men bara halva dagen!), stökat lite här hemma (men bara väldigt lite!) och sedan ätit middag med den gladaste och piggaste människa jag känner: Ann-Charlotte Pavval! Eller Ann-Cha som alla kallar henne!
 

Hämtade henne på Björnvägen och fick träffa hennes och Mickes underbara ungar! Söta Kharma som jag ju känt sedan hon var liten - men tyvärr inte träffat tillräckligt ofta på sista tiden - och Gabriel som är deras andra solstråle! Oj, vilka goa' kramar jag fick! Tror att jag måste dyka upp oftare... 

Men jag tog mamman med mig eftersom både hon och jag behövde lite "vuxentid"! Ja, jag kanske inte behövde den men jag gillar att gå ut och äta och praaaaaaata om riktiga saker - och om livet! Det är hon väldigt bra på! Hon fyller på och förstärker och förbättrar och vi både surrade, åt och skrattade gott!

Här var vi på väg in på Nygatan 57 och eftersom vi faktiskt kommit till den insikten att vi duger som vi är så tyckte vi att det var heeeeeeelt OK med ännu en selfie! Haha! Visst blir man glad bara man ser henne? Sedan är hon ju söt som ett sockertroll!
 

På plats och maten beställd! Hamburgare på lokal färs (direkt från gågatan...?). Haha! Hon blir lite galen när hon får ekologiskt eller närproducerat:


Haha! Inte så beskedlig som man kan tro... 


Sedan surrade vi, löste livsproblem, diskuterade likheter och svagheter och egenheter - och hade oerhört trevligt! Vi brukar inte träffas så här utan stöter på varandra då och då och brukar bli glada! Därför var ingen av oss förvånad över att det här också blev en så bra kväll! Jag är i alla fall suuuupernöjd och känner mig glad, lätt om hjärtat, positiv och fylld av energi! Tack för att du är ett sådant uppåttjack Ann-Cha - och för att du hörde av dig och föreslog att vi skulle ses! Massor med kramar och tack för ikväll!

Hängde med henne hem och fick (tyvärr?) se hur fint de bor! Jag ville ha köket men rymde det som tur var inte i bilen... Tog en bild och ska hem och fundera vidare! Nytt kök kanske ska bli en verklighet någon gång? Nu har vi ju bara funderat i 26 år... Haha!
 
Bra jobbdag och en härlig kväll som nu ska avslutas med en liten rapport! Ja, inte den här utan en som jag måste göra till deltagarna i projektet. Har ju förhandlat färdigt, bokat alla rum, fått en budget som tippat över ordentligt på plus och ska därför ta en ledig dag imorrn! Because I'm woooooorth it! 
 
PS. Det stora vemodet som rullade in igår är numera puts väck! Glada människor är bästa drogen! Kärlek till er alla!
 
 
#1 - - Nonna:

Underbart, fantastisk och handlingskraftig kvinna!

#2 - - Emma Lundkvist:

Känner inte Ann-Cha men har haft förmånen att få lyssna henne på Rotary i ett kort föredrag och blev helt tagen! Vilken fantastisk människa! :)

Svar: Ja, hon är något utöver det vanliga! Så mycket glädje och energi! :)
Monica Lindgren