Sååååå seeeeegt!

Ja, jag har jobbat idag också med det har varit som att trampa i sirap... Segt och långsamt. Men jag var glad att jag inte hade bokat in något möte och fick sitta hemma med håret på ända... ÄNDA tills jag fick ett mess från Jonas: "Har inte du ett möte nu?" Ååååhhhhh! Jag blir så arg på mig själv men det är ju tur att det händer oerhört sällan att jag missar en inbokad tid.

Det var i alla fall en student från Kulturvetarlinjen (heter det så nu?) som skriver en uppsats om Norrländsk Passion och som gör intervjuer med oss som är inblandade. Smart tjej med många frågor och jag surrade snabbt allt jag kunde (ville ju spara in den kvart jag blivit försenad... haha!). Under hela dagen har jag dock haft huvudvärken från hell... och tänkte när jag kom hem att jag skulle ta tag i nästa veckas möten och kanske boka bort något. Det gick åt skogen... Bara att sätta sig i bilen måndag morgon...

Men det känns bättre nu efter lite middag och några glada mess! Skrattade gott åt ett av dem. Vi har ju resonerat en hel del om golvet i scenografin. Det har länge varit meningen att det ska slutta några grader:
 

Ja, här ser ni scenografen Johanna Mårtensson med det första förslaget!


På närmare håll ser man att det sluttar rätt mycket och både skådisar och dansare har redan börjat protestera. Det är kanske ingen sak att spela föreställning - men man måste tänka sig i flera veckors repetitioner och slitage på fotleder och knän... Därför blev alla glada när Johanna gjort ett plant golv.

Skrattade därför gott åt messet från Henrik Ögren som är ledare för Teater Barda i Östersund. Han hade varit i Luxemburg i helgen tillsammans med Åsa Ekberg som är Konstnärlig ledare för Estrad Norr och ska starta ett framtida samarbete. Kul! De hittade också ett dansgolv de gärna ville ha till Norrländsk Passion:

Hahaha! Klockrent! Jag sade ja direkt!  När man ser det här tycker man att vår scenografi är ganska enkel...

Nu taggar jag ned lite! Skellefteå vann mot Gnaget med 6 mål mot 2 och det känns bra! Och jag ska ned till Ö-vik på måndag och se Modos fina Arena. Är det något särskilt ni vill att jag ska sabba? Haha! Ja, man kan ju förena nytta med nöje...
 
Nej, sov gott alla glada! Nu ska jag klippa katten!