Part two!

Ja, nu har jag ätit en chokladbit och funderat lite över morgondagen då jag ska till Östersund. Fortsätter således min påbörjade blogg från gårdagens jobb i Boden. Som andranamn har vi ju kallat den "Näringslivsgala utan näring" eller "Undernäring"! Det senare har vi dock fått kritiska påpekanden för... Haha!

Nej, vi blir ju knappast undernärda efter en kväll men man behöver energi för att orka på scenen också och igår förlorade jag för första gången tålamodet...
 
Men först lite bilder. Medan vi väntade på att få göra bort nästa pass (läs: Maten!) så hittade vi lite rolig rekvisita som vi senare förstod tillhörde dansarna som skulle uppträda tillsammans med Roger Pontare. Coola caper blev kul bilder: 
 














 



Coolt va? Nu måste vi genast be Barbro sy ett par leksaker åt oss! Haha! 


Sedan anlände danstjejerna och det visade sig vara Malin Morin från Skellefteå med kompisar. Hon brukar jobba på Western Farm under julbordsarrangemangen och nu var de på plats igen! Jag passade på att tacka dem för senast då de gjorde ett kanonjobb på Alvargalan tillsammans med Mia Sommar!

Här var Åsa i nån form av upplösningstillstånd och försvann - för att komma tillbaka med två matportioner som hon stulit ut personalkylen och sedan värmt... Det är inte ofta hon blir arg - men då har det ofta med mat att göra. Hon är lite blodsockerkänslig.


Ja, ni fattar! Haha! Det märkliga var att hon i köket fick veta att all mat var slut och att ingen (inte ens vår kontakt som besökt oss i logen) hade sagt till att vi också skulle äta... Uuuuuuuuuuuuuselt! 


Efter maten blev hon som förbytt... Haha! Och igår var det inte bara Belinda som gillade leopardmönster...


Roger Pontares supertrevliga och glada fru Elisabeth blev så avis! Notera hennes glasögon, blus och scarves som hänger på stolen. En inbiten fantast! Haha! Hon ligger dessutom sjukt bra till hos oss eftersom hon var ute och kikade på oss och tyckte att vi var så fantastiskt roliga och bra. Med smicker kan man komma huuuuur långt som helst! Försök får ni se! ;)


Prisutdelningar och tal... Igen och igen...

Men det värsta var matserveringen som gick så långsamt att programmet blev förskjutet nästan en timme. Och det är STOR skillnad att gå på med monologer 21.15 istället för min som fick avsluta efter 22.30... Många drinkar senare!


Belinda var den sista som fick kontakt och hon är en så lysande stjärna! Själv försökte jag men Emma fick jobba i motvind och jag kapade för första gången halva... Beskyllde mig själv för ett dåligt jobb men fick tips av Åsa att ta det som en man och istället säga: "Fyllskallar och skitljud!" Haha!

Ja, vi peppar varandra otroligt mycket och skrattar lika ofta. Man måste kanske det när man har så här mentalt och fysiskt ansträngande uppdrag...


Men vi avslutade i alla fall med att pilla lite på Roger innan vi skulle åka hem! Här hade han hängt på sig tibetanskt får och björntänder! En riktig man! Vi hade gärna velat stanna och lyssna men klockan blev så mycket och vi ville ju hem.


Hej då farmen! Bra lokaler, annorlunda ställe - men långsam jävla matservering och för mycket alkohol... Vi åkte iväg och gladde oss åt att ingen bokat in oss på hotellet:


Huuuuuuga... 


Man fick en känsla av "Psycho" och kunde höra "My name is Norman Bates..." när man passerade... Haha! En sak är säker - de borde höja sin standard!

7Eleven i Boden räddade oss! Godis, dricka, kaffe, minisemlor och sedan orkade jag köra ända hem! Idag har jag, som ni förstått, mest sovit...
 
Nu ska jag dock ladda om, fundera på om jag ska hinna på yoga, förbereda morgondagen och lägga mig tidigt! Tack för att ni orkar hänga med på mina små "äventyr"! :)
 
 
 
#1 - - Sofi:

Haha du skriver ju bara SÅ BRA, både för scen och "privat"!
Kan berätta att Elisabeth P fick ett par leopardmönstrade gummistövlar av sina söner i present... ;D

Svar: Haha! Hon är för läcker! Tack snälla Sofi! :)
Monica Lindgren