Söndagsfika!

Släkten växer och det är ju för härligt - men lite knepigt när man vill träffas alla. Jodå, nog ryms vi hemma hos varandra men det blir mycket stök med mat och paket till jul. Därför valde vi i år att dela på oss på julafton och istället ses och fika ett par dagar innan. För man vill ju ses! På Julafton räcker det gott med familjen när barnen träffat respektive. Vi vill ju hinna rå om dem ordentligt!
 

Så igår landade Ulfs föräldrar och syskon med barn hos oss för julfika! Jag är ju ingen större bagare men har haft god hjälp av Oskar och Lisa - samt makens syster Berith som hade med sig de allra godaste hembakta julklapparna!

Men bagare eller inte. Mina bullar blev i alla fall otroligt populära hos ungdomarna:


Köttbullarna alltså! Haha! Här är det Victor, Emil och hans Ida som startar med lite matigare fika.


Sedan blev det mest socker... Försvinnande gott! Skicka recepten Berith.


Go' och gla' stämning som alltid! 


Roligt för farfars att samla alla barnbarnen!


Farmor var såååå fin och så glad över att ses! Hon läste också Fröding och berättade att hon jagat Mando Diaos skiva "Strövtåg i hembygden" som påminde henne så mycket om barndomens hemtrakter.


Och jag fick pilla i Lisas hår vilket resulterade i flätor som jag inte gjort på länge. Hon blev så fin - men det är hon ju å andra sidan alltid!


Maggan och Sara tittade förbi för att hämta lite prylar till den Babyshower de skulle ha för Linn som väntar smått. Sara var först ut med bebis och hennes Ella är bara för ljuvlig! Kul att träffa Emilias fina barndomskompisar.

Sedan följde den obligatoriska gruppfotograferingen för bilder att skicka till släktingarna i Amerika. Synd att Berith och Kristers grabbar åkt för att träna fotboll innan vi kom på detta...
 
Abbe, Emilia, Lisa och Oskar med farfars!
 

Och hela vår fina familj! Ja, jag vet att jag är jävig och att ljuset blir fult med direktblixt men jag tycker ändå att de är de finaste man kan få! Bara kärlek!

Mycket kärlek här också när Sonja och Sture fick ta en bild med sina barn! Äldsta barnet Ulla-Mai saknas ju alltid men finns i vackra minnen bevarad.
 
Trevlig dag men helt slut igår kväll! Sov lääääänge idag och har haft svårt att komma ikapp på något sätt. Därför har jag lånat ut bilen till pigga ungdomar som handlat och själv har jag slagit in julklappar och lagat mat. Mycket mat blir det när man är många men desto härligare middagar tillsammans. Nu laddar vi för renskav med karljohan, kantareller och nykokt lingonsylt... Mmm...
 
Ha en fin kväll alla! Imorrn blir det uppesittarkväll!