Härliga juldagar!

Nu har det gått flera dagar igen... Kanske ett bevis på att jag varit mer "här och nu" än i bloggen. Alltid något. Men det bästa är ju att kärlekarna är hemma och att vi har fullt upp med att umgås - och äta... Haha!

MÅNDAG
Två dagar kvar. Mycket tisslande och tasslande här hemma. Jag fick tid över och ägnade dagen åt att slå in paket och pyssla på. En skön dag som avslutades med gemensam middag när alla kommit tillbaka från shoppingturer och skogsutlykter!
 

Renskav med nykokt lingonsylt smakade riktigt bra! Efter maten skulle vi spela spel och börja med ett som vi köpte ifjol men aldrig hann testa. Nja, hann och hann. Alla tyckte att det lät tråkigt... Haha!
 

Nu tog vi fram det i alla fall. "Välkommen till samhället" trodde jag var ett monopolliknande spel där man utsattes för verklighetstrogna problem. Oskar var skeptisk redan från början...


Det visade sig givetvis att han hade rätt! Här har vi bara börjat och jag har redan blivit utbränd, råkat ut för dåliga investeringar och till slut dött! Man började spelet med att födas och mitt liv blev synnerligen kort... 


Tur att en del hade telefonen att ta till när det blev tråkigt.

Det var verkligen helt uselt! Någon recension sa att det var som att spela "Fia med knuff" med Kristina Lugn. Den meningen var betydligt roligare än själva spelet... Bara att byta till favoriten "När då då?".


Vilka vann första omgången? Haha!


Och vilka förlorade....? 


Men de rycker ju upp sig rätt snabbt! Vi har fått så fantastiska tillskott i familjen: Fina Abbe!


Och fina Lisa!

TISDAG
Allt godis vi nu stoppat i oss ett par dagar gör att kroppen känns som ett enda stort skräp... Därför valde jag igår att köra ett pass Indoor, eller "Stride" som det nu heter, till lunch. 


Glad innan passet!


Och glad efteråt! Eller är det bara för att jag kom hem och såg att vi hade besök av Emilias tjejkompisar där Sara blivit mamma till fina Ella det här året! 


Vilket sockergryn! Ja, det är de båda två!


Här är det Emilia som säger hej då... Man ville inte släppa de där goa' kinderna!

Därefter var det som vanligt dags att börja med kvällens middag! Ja, vi har ätit varje dag... Haha! Det blir lite stök när alla är hemma men jag får å andra sidan så mycket hjälp med att åka och handla saker som fattas och att diska bort när vi ätit klart, så jag klagar inte. 


Vi hade bjudit barnens kusin Johan också för en gemensam uppesittarkväll med mat och Bingolotto. Det blev rödtunga fylld med rödingmousse... Goooood fisk! Och moussen hade jag kunnat sätta i mig rå...

Sedan var det dags att umgås...


Med telefonerna...


Vissa försökte kamouflera det...


Men alla gjorde det! Haha! Nåja, var och en gör som man vill och det blev spelande och surrande hela kvällen. Härligt att bara få vara tillsammans!

ONSDAG - JULAFTON
Äntligen! Jag har ofta tyckt att det här är en ganska jobbig dag då vi alltid har åkt runt till olika för att fira och byta klappar. I år var det bara familjen och det har varit så lugnt och skönt! Jag hade dessutom den fiffiga idén att beställa julbordet på Food och hämtade all färdiglagad mat redan dagen innan. Klockrent! Så här blir det varje år nu.


Jag har som vanligt köpt för många klappar men som motvikt köpte jag också ett antal gåvopaket med vätskeersättning till behövande. Dessa började jag med att messa ut och önska God Jul! Ni får här en hälsning allihopa och jag är glad att en del av pengarna nu gått till Unicef!


Ljuvlig dag! Vackert vinterväder, snö och soooool! :)


Dukning på gång...


Och paketen under granen. Hur blev det så här många? Jag skyller på barnen... Haha! 

När Oskar och Lisa kommit skulle vi ut för att ta en gruppbild i kylan. Jag fryser ju aldrig och tyckte att det var ganska skönt. En del var mer nära döden men jag lovar att vi inte var ute så länge. Det roligaste var ju att Emilia kom med mitt första paket eftersom hon tyckte att vi skulle behöva det när vi fotade... Ja, ni fattar ju:
 

En selfiepinne till The Queen of Selfies! Haha!


Men så blev det ju också en toppenbild av hela fina familjen! Vilket skatt! 
 

Sedan var det dags att plocka fram godsakerna! Oj, så smarrigt!


Och alla var så fina! Lisa kom i fin klänning och fina lockar!


Emilia körde en plattare variant men de är ju alla de snyggaste barnen i världen! Tänk sån tur att vi alla föräldrar får världens finaste barn! <3

God mat i mängder och sedan började vi öppna klappar under tiden som Kalle huserade i TV:n. Så skönt att slippa sitta klistrad och se allt. Ja, det tyckte vi alla och nu fick vi ju bestämma själva!


Oskar högg in och fick en ny kaffemaskin!


Och Abbe drog en liknande vinst! De fick helt olika men har också olika behov och smak. Kul att båda blev helt rätt!


Full fart och fin stämning! 


Och vi fick också massor med paket! Tack, tack, tack för all omtanke!


Och en del hade rimmat! Den här skovårdslådan som Oskar och Lisa fick av Abbe och Emilia var dock inget man kunde ha listat ut innan.


Stora klappen i år blev en gemensam resa till Italien som vi ska göra veckan efter påsk. Vi var lite osäkra om de skulle kunna ta ledigt men chansade vilt så nu är allt bokat och presenten utdelad. Ser ut som om den gick hem och nu får vi längta till april! :)


Till kaffet testades selfiepinnen till telefonen och det här är anledningen till att jag inte vill vända på telefonen när jag tar selfies. Man ser vad som kommer med men det blir så fruktansvärt usel kvalitet. Grått och korningt. Men fin familj! 


Det fanns ju fler som gick igång på pinnen... Haha!


Sedan dök det upp ett par helt okända tomtar... Jag försökte få dem att prata för att lista ut vem det var men de var inte så pratvilliga... Haha! 


Kul med besök i alla fall och present för mina goda gärningar i rättvisans tecken. Tusen Tack! Så himla gulligt av er! Nu återstår bara att gissa från vem det var... Haha!

Fantastiskt fin dag! Oskar och Lisa har fortsatt firandet hos hennes föräldrar och vi åkte till mormor och morfar med paket och kramar. Kändes bra det också! Nu landar vi bara i soffan med alla presenter... Önskar er alla en fortsatt fin julhelg!