Tandis och möten!

Började med tandläkarbesök idag som inte var lika farligt som det låter... Jag hade faktiskt tandläkarskräck efter min barndoms alla besök hos en man som inte var särskilt tålmodig med barn och dessutom väldigt hårdhänt! När jag så flyttade till stan kom jag till Eva Tafvelin på Anderstorp som jag sedan gått hos i mer än 35 år. Hon har varit den mest pedagogiska människa man kan tänka sig och behandlade mig från början som ett mycket litet barn... Haha! Ja, det var precis vad jag behövde! En pärla!
 
Numera känner jag ingen rädsla men det kan bero på att jag mår rätt bra - och att jag dessutom inte har några hål! Haha! Det är tur att allt känns bättre idag eftersom hon sorgligt nog gick i pension förra året... Men jag utmanade mig själv genom att gå till en ny - och dessutom fylla igen ett par ilande tandhalsar - helt utan bedövning! Herregud vilka utmaningar! Haha!
 
Men ni fattar ju att jag måste hålla efter tänderna! Jag skrattar ju nästan jämt! Åsså alla selfiesar... Hahaha! Nej, det kan nog verka väldigt självupptaget men jag tränar mig bara på att gilla mig själv!

Ja, efter tandputsningen blev det ett ekonomimöte på teatern och sedan möte med min kund inför lördagens uppdrag! Det mesta har fallit på plats, programmet är klart och nu återstår bara en del text som jag måste sätta mig med imorrn! Känns bra! 
 
---

Hade ju tänkt lämna ett middagstips till mina fina ungdomar också och idag blir det goda lammfärsbiffar som jag gjorde för ett tag sedan. Jag har ju börjat lägga matglada blogginlägg under kategorin Recept så att de ska bli lättare att hitta! Ja, för mig alltså... Haha! 

De här "småbullarna" kan man ju göra med vanlig nötfärs också. Ja, det måste tilläggas då Abbe inte är så förjust i lamm. Eller så får han träna sig...

Här är biffarna klara - gjorda i folieformar så att allt det goda stannar kvar!
 
Från början var de en ful färsrulle fylld med getost och basilika mm. Haha! 

Gör biffar nu! Det blir många och går fint att frysa eller lägga i matlådan!
Puss på er alla mina fina!