Snabbis till Luleå!

Värsta klippet direkt på morgonen! Jaa, jag vet att 11.00 inte är särskilt mycket morgon för er - men för mig var det verkligen det idag. Jag är såååååå seeeeeg - men glad! Och jag hänvisar naturligtvis till ett besök hos bästa Sara som har fixat till mig i håret med både klippning och färg! Lovely!

Efter lunch drog vi norrut för att hämta upp nyckeln till lägenheten i Nice som vi har hyrt. Vi gillar verkligen att bo i lägenhet och vara sin egen även när man reser. Jovisst är det trevligt med hotellfrukost men det är lugnare att få stiga upp och vakna i lugn och ro med sitt älskade kaffe - med håret på ända!
 

Nyckel hämtad och vi noterade att det finns gott om parkeringar i Luleå! Även för cyklar... Kul! Men enligt skylten är de också belagda med avgift...


En kort shoppingrunda på K ledde till ett par små saker. Den här lampan kanske är något för dig Emilia? Koppar och cement tilltalar både far och dotter! Här fick vi också mess från Lisa som frågade om hon skulle fixa lite kärleksdryck? Haha! Ja, vi förstod att hon syftade på kaffe så vi åkte direkt!


Fina Lisa! Ja, vi fick både kaffe och kramar! Alltid så kul att ses! Och sedan kom Oskar hem från jobbet och vi fortsatte kramkalaset! Det spelar faktiskt ingen roll om jag träffar barnen varje dag - jag vill kramas jämt! Om det uppskattas?


Va? Grabbarna är ena riktiga knäppgökar... Haha! Men söta! Nåja, dags att dra iväg för lite middag!


Parkeringen på Norrbottensteaterns baksida uppmanar till regelbrott... 


Så fint i Norra hamnen ikväll! Vi valde Norrlands Bistro som vi gillar allihopa!


Oskar testade nytt öl med ett stänk av passion...


Lisa drog vinstlotten med en riktig TV-dinner och deras burgare!


Jag åt en renfilé med blomkålspuré som var helt OK.

Desserten med en liten brownie, glass och hjortron var dock (inte helt oväntat) bäst!

Men tiden går fort och nu är vi hemma igen! Tack för en härlig kväll Oskar och Lisa! Nästa helg ses vi här hemma för mer maaaaaaaat!
 
Och kraaaaaaaaaaaaaaamar! <3 Man kan inte få nog...