Rolig jobbdag!

Idag har jag varit moderator och underhållit Nordea Norr under deras Kickoff på Scandic! Bra att få jobba dagtid men fortfarande så oerhört svårt att komma sig upp på morgonen... Aaaaahhhhhggghh! Jag är så trött! Men jag ställde väckaren tidigt så att jag skulle hinna dricka mycket kaffe och även äta en stadig frukost. Det var tur eftersom jag missade lunchen... 
 

Men pigg och alert ser jag i alla fall ut innan det var dags att gå in! Klädd i blått för dagen eftersom det är deras färg. Man vill ju gärna göra ett gott intryck! Min andra outfit är väl inte så elegant direkt... Haha!


Här är vi igång och Jens Wikström, Regionchef, startade upp tillsammans med sin Vice Fredrik Lundberg. Temat för dagen var Energi, Vinnarkultur och Stolthet! Roligt att spåna kring och bra program!


Energi kan också komma ur det oväntade så när jag avbrutit Jens resultatrapportering välkomnade jag istället in sångpedagogen Mirjana Petrova från Luleå! Vilket energiknippe!


Hon startade upp en sånglektion där hela gruppen under 30 minuter fick lära sig - och även framföra - en helt ny sång! Trestämmigt! 


Hon sjöng och pekade, for runt och entusiasmerade! Får man inte energi av henne så får man det aldrig!
 

Och hon fick igång hela gänget! Det ÄR roligt att sjunga tillsammans och ger en så otroligt skön känsla i kroppen!


Att hon sedan är så sprudlande glad gör det hela högst njutbart!


Här har hon också kommit in på rörelser och muskelminnet!


Alla var med på noterna!


Det sträcktes armar och det sjöngs hej vilt!


Cheferna på första raden var inte sämre! Sammanfattningsvis ett kanonbra inslag i en konferens och ett jättebra sätt att både få och frigöra energi! Snyggt jobbat Mirjana!

Sedan var det dags att prata om Vinnarkultur och vad passar inte bättre då än Skellefteå AIK:s Assisterande tränare Bert Robertsson!


Han höll tungan rätt i mun och hade förberett sig väl! Ganska självsäker eftersom det ju har gått väldigt bra för laget och föreningen - men också ödmjuk där han pratade om sina egna tillkortakommanden och sin personliga utveckling! Kul att höra!
 

Kurt Gustavsson, Nordeas HR-chef tog vid för att prata om vinnarkulturen i banken. Sedan ledde jag en liten paneldebatt och höll diskussionsfrågor.


Jaaaa, jag tog ju givetvis en selfie... Eller en Wefie... Haha!


Det blev lite mer informellt prat när det var dags för kaffe och här är det Nordeas Vice Sverigechef Torsten Allqvie som växlar några ord med Bert.

Jag presenterade och bubblade roligheter mellan varven och kände mig i en alldeles lysande form! Kul att vara igång med jobbhösten och inte bara sitta vid datorn. Jag gillar ju utmaningar och att lära mig nya saker så att läsa in sig på företag och företeelser är väldigt inspirerande! En sån här dag innebär många timmars förberedelse men kicken man får när man väl står på scenen är fantastisk!


Jag imponerades också av Nordeas samhällsansvar och deras ekonomiska stöttning av "Hjältarnas Hus" som byggs i Umeå. Där ska hela familjer få bo tillsammans med sina väldigt svårt sjuka barn under cancerbehandlingar mm. Snyggt Nordea!


Torsten avrundade med att prata om Framtidens Bank och jag gillar verkligen hur de tänker! De är i framkant när det gäller det mesta och jobbar hårt med både utveckling och det personliga bemötandet! Alla deltagare var också fantastiskt trevliga! Ett bra gäng från Kiruna i norr till Umeå i söder.


Här kan man tro att han blev trött på mitt fotograferande... Haha! Men han tålde mer än så!

Sist ut kom ju Emma och höll en avrundning på sitt eget vis med många insikter och åsikter om bankvärlden - samt en hel del personliga påhopp! Det gick bara hur bra som helst! Jag var i något sorts glädjerus och det slutade med jubel och stående ovationer! Inte vanligt på en konferens men sjukt roligt! 

Nu kanske det verkar som om jag skryter - men jag är bara glad. Det var SÅÅÅÅÅ roligt idag! Efter åtta timmars intensivt arbete var jag dock helt slutkörd - men ovanligt nöjd. Det känns bra! Sedan kom jag hem till dukat grillbord i uterummet och makens goda blåbärspaj! Tack! Precis vad jag behövde!


Och än en gång hade jag favoritklänningen från Cos! Kände mig fin och balanserade även den här gången upp den med mina Vans! Annars skulle jag inte ha stuckit ut från mängden - och det vill man ju!

Hur som helst är jag jätteglad över uppdraget och även över att få träffa Nordeas personal i Luleå som jag jobbat med en gång tidigare och som verkligen gillar det jag gör. Det är högst ömsesidigt! Nu måste jag göra en tidig kväll eftersom jag och Åsa ska på en utbildningsdag i Piteå imorrn redan 9.30! DET kommer att bli en intressant dag att berätta mer om! Temat är nämligen "Sex, Money and Leadership"! Haha! Undrar hur de ska få ihop det där? Återkommer med rapport!