Mer djurliv!

Bra dag med start hos mamma och pappa där vi börjat packa inför flytten. Sådana här gånger är det tur att vi är fyra syskon och kan turas om lite. Jag och pappa har rensat kontoret idag och kommit en bit på väg med papperen. Sedan blev det som vanligt en kanonlunch med kotletter och kantarellsås... Och kakor... Mamma är bra på sånt! 

Hem och iväg på möten inför ett heldagsjobb jag ska göra på lördag och sedan blev det träning igen... Fjärde gången på tre dagar kanske är en mastig start men det kändes riktigt bra! Då... Haha! Nu tror jag att jag måste stretcha för att komma mig upp imorrn! 

Lite jobb ikväll och sedan en titt på bilder från det lokala djurlivet! Ja, det på tomten alltså... Har försökt ge mig på getingarna men de surrar fortfarande och jag kom inte tillräckligt nära. Ska gå ut en gång till och om jag blir ihjälbiten så tackar jag för ert intresse under de här åren... Haha! Nej jag klarar mig nog. Lika bra som övriga djur på tomten:


Sibiriska Nötkråkan både skriker här ute och jobbar med kottarna! Nu är det inte bara den som är intresserad av detta smaskiga:


Vår vän ekorren håller sig naturligtvis framme! Söööööt! 

Han skuttar glatt iväg men jag tror faktiskt att någon har hackat i sig en del av fröna redan... 
 

Men han verkar inte ledsen för det! En paus på gamla bänken innan det bar av igen! Det är kul att bo nära skogen! Ja, om man räknar bort myrorna då... Haha!

Nu blir det sängen - om jag tar mig dit på mina styva ben... Ses imorrn! :)
 
 
#1 - - Maria:

Kolla med ert försäkringsbolag, ni kanske kan ta hem Anticimex och låta dem ta bortvgetingboet för 0 kr. Då får vi och din familj ha dig kvar.

Svar: Tack Maria! Jodå, det blir nästa steg!
Monica Lindgren