Björkskär och grävjobb!

Efter vigseln igår så hängde vi med våra kompisar ut till deras stuga på Björkskär! Det är ett helt underbart ställe och jag blir så glad när jag kommer dit! Ljus, luft, trevligt sällskap och haaaaaav! Så fint!
 

Här väntar vi på kajen för att bli hämtade ut på ön!


Och Wilma var naturligtvis med på flotten! En riktig finvovve!


We're back! Kaffe, prat, vila och Ernas bullar! Gött!


Sedan kom grillen fram och vi blev bjudna på en kalasmiddag med entrecôte, rostad potatis med vitlök, sallad och salsa och sås... Såååå gott!


Underbar kväll med fullmåne och trevligt sällskap! Vi hann med både yatzy och en promenad på norra sidan.


Vacker himmel och lite mer vind. 


Hann t o m plåta lite vatten. Jag är ju rätt förtjust i det. Kan sitta och titta i timmar - om jag inte har annat för mig...


Vackert när slutartiderna blir lite längre!


Och Wilma hittade en lååång pinne som hon avverkade det mesta i sin väg med!


Time to say goodye! Tack för en supertrevlig kväll och goood mat! 

Idag sov jag länge och sedan kom maken på att vi skulle fortsätta vårt rabattprojekt på framsidan så idag har vi grääääääävt och flyttat jord hela dan!


Rabatterna ryker för gott och får lämna plats åt en halvcirkel med grus och betong! 


Sjukt jobbigt men bra att sitta ikväll och känna att man verkligen uträttat något fysiskt! Ont överallt...


Fick också oväntat besök av storebror Lars och hans Bettan! Och precis när vi surrat en stund så kommer nästa bror Roland! En högoddsare att de dyker upp samtidigt men väldigt roligt! Måste förevigas! Vi har ju en del saker på agendan när det gäller våra föräldrar och eventuell flytt så det behövs lite planering. Här säger vi hej till lillasyster Malin! Kram!


Många timmar senare ser det ut så här och hur det slutar får vi se. Låter makens senaste blomlåda sköta snacket:

Haha! Skrattade åt texten eftersom jag ställde ned några döda blommor i väntan på senare färd till komposten. Där har tyvärr myrorna byggt en jättestack under semestern så vi måste väl göra en lättare sanering... Där också! Men det blir en annan dag! Nu väntar sängen! Jezzz!!
 
 
#1 - - Anna:

Vilka härliga bilder!

// Anna

Svar: Tack! :)
Monica Lindgren