Ledig dag?

Jo, men ganska! Jag har väl inte legat på latsidan men det har blivit helt andra arbetsuppgifter. Ombyte förnöjer ju som bekant och det var skönt att göra något som inte krävde så mycket tankearbete.
 
Började med att plocka undan inne, sätta igång tvätt och disk och röja lite på toan. Sedan ut och vårstädninig av uterummet! Det blir ju en hel del fönstertorkning på slutet men det är ändå skönt eftersom det är ett begränsat utrymme som man faktiskt till slut blir klar med!
 

Vi skulle väl ha bytt tak och målat och gjort en massa men nu kan man i alla fall sitta där och vi firade med att äta grillmiddag där ute när maken kom hem efter en arbetsdag hos farfars!


Men innan dess tog jag faktiskt en kombinerad gå/löptur och det var asjobbigt men väldigt skönt efteråt!

De senaste veckorna har jag jobbat mycket, ätit mycket och inte motionerat alls. Ingen bra kombo. Nu får det bli mer ihärdigt! Jo, jag tog på mig bikinin och det var inte kul. Inte i år heller... Haha!


Grillade ryggbiff av älg idag som blev riktigt bra! Lite rostad potatis, såser och sallad är en snabbfixad måltid och faktiskt väldigt gott. 


Och Skrållan var den första att ta plats - under bordet! Här har hon sin koja och trivs som fisken! Eller katten...

Nu är jag också nöjd med dagen! Funderar på att jobba lite men om jag väntar ett tag kanske "ilet" går över. Det här skulle ju ändå vara en ledig lördag...