Helt galet - men kul!

Uppe med tuppen bara för att se att klockan bara var 04.20... Haha! Är man rädd för att försova sig har man lust att vakna för tidigt. Tur att jag är bra på att somna om...
 
Jag passade dock tiden för vårdmöte hos mina föräldrar och det gick väl ungefär som jag trodde... Det är inte lätt att bli gammal men det är heller inte helt enkelt att ha åldrande föräldrar. Man vill att de ska ta emot all hjälp och stöd de kan få och själva tycker de att de klarar sig bra... Helst skulle de nog vilja att vi barn var stand by eller närvarande hela tiden men det går ju inte. Nu provar vi oss fram och hoppas hitta bra lösningar. Tack Malin för att du driver detta! 
 
Kastade mig sedan i bilen och var framme i Umeå strax efter 12 för en lång dag med diverse fix - allt från bokning av brandvakter till iordningsställande av serveringsdel i ishallen där vi ska spela. Jag ordnade och beställde, köpte en röd matta till premiären, drack hur mycket kaffe som helst, svarade på frågor, anmälde specialkost, bokade fika, pratade med journalist, gick igenom publik- och premiärorganisationen med Västerbottensteaterns fina tjejer i Umeå och med cateringföretaget som ska leverera pausfikat, tog emot kören, ändrade bokningar och försökte peppa alla fina människor som jobbar med Norrländsk Passion! Ni är bara bäst!
 

När jag kom var bygget på plats efter att ha startat ett dygn tidigare. Strålande jobbat av våra underbara tekniker!


På aftonsidan kom kören för att första gången ställa sig på scenen. Alla var nog glada att vi bjöd in dem till genomdraget i Skellefteå i torsdags. Det är ju annars svårt att föreställa sig en så här annorlunda föreställning. Och det gick kanonbra! Nu har vi också filmat draget och skickar ut till övriga som får förbereda sig lite.


Jag har lite svårt att slita mig från repetitionerna... Det är mycket skratt och härlig stämning i hela gänget - och det är inte alltid självskrivet när man plockar ihop nästan 50 personer i en helt ny konstellation! Och sedan också lägger till 35 nya körsångare!


Ni ser ju hur jag trivs. Ja, det är inte varje dag man ska ta en selfie och det rusar fram tre belysningsmästare med var sin ficklampa för att ljussätta... Haha! Tack Peter, Claes och Kin! Ni är för sköna!


Gott om kloka och proffsiga tekniker i varje hörn! Jens är scenmästare och Petter är rekvisitör. Alla har exakta uppgifter för snabba lösningar i nästan komplett mörker. Tur att det finns pannlampor och headset för att kunna ha kontakt mellan varandra!

Körrepet fortsatte med ensemblen och det ska bli så roligt på lördag!
 
Fina Björn i förgrunden. Dansarna från Teater Barda är verkligen något alldeles extra och tillför så mycket!
 
Nu är jag hemma igen, trött efter en lång dag hade jag tänkt skriva - men jag är faktiskt pigg som en mört. Det är helt sanslöst så mycket energi man får tillbaka när man jobbar med projekt man gillar. Hoppas ni blir lika förtjusta. Premiären på lördag är utsåld och vi ser fram emot en härlig kväll. Men först ska vi fira Valborgs med lite goda vänner!
 
 
 
#1 - - Jonas L:

"Vi klarar oss så bra själva " (bara nu barna kom förbi typ 9 gånger om dan....). Ja, det är inte lätt.

Svar: Typ så! Man skulle ha varit delbar... Haha!
Monica Lindgren