Fetvadd...

Min fökylning har bäddat in skallen i nån sorts fetvadd och jag gör mitt bästa för att de små grå ska hålla sig vakna... Rätt less nu och väldigt sugen på att komma ut och röra på mig!
 
Började med möte ute på bygget för att sammanstråla med killarna från Humpab i Umeå som ska lämna offert på all bär- och bygghjälp! Hade från början tänkt gynna idrottsföreningar men det blir för komplicerat - och framför allt för farligt! Humpab jobbar ju med scenbyggen dagligen och har erfarna människor ute som också är försäkrade. Känns tryggt när det är kort om tid och mycket som ska göras!

Att åka ut på bygget innebär också glädjen att träffa teknikerna... Vilka fantastiska killar och tjejer vi har i den här produktionen! Otroligt proffsiga! Sedan iväg till Nordanågården för god lunch och möte kring serveringen på Nordanå när det blir dags för Sommarteater med Norrländsk Passion! 
 

Vi kommer ju att spela i ett jättetält på Nordanå! Jag har inte tänkt på hur stort det är förrän jag såg människorna längst ned till höger i bild... Det blir alltså en annorlunda sommarteater men lika härlig och festlig som vanligt!


I anslutning till det stora tältet blir det ett mindre eller flera små serveringstält där det kommer att finnas både fika och vin/öl innan föreställning och i pausen. Kommer att bli ett perfekt sätt att inleda sommarkvällen. Lite dryck och norrländska snacks blir en perfekt kombo! Sol rääääääknar jag bara med... Och blir det inte sol så har vi för första gången tak över huvudet!

Kan bli några såna här också... Men jag gillar det förra med tygtak! Utanför det kan man rymma små cafébord och sittgrupper! Myyyyyys!

Ja, efter lunchmötet åkte jag hem och stupade i säng i en och en halv timme... Somnade som en stock och behövde förmodligen alltihopa! Sedan dess har jag jobbat... Stolarna ska numreras och det ska beställas etiketter, alla hotellistor ska gås igenom ännu en gång med uppdateringar och ändringar, alla resor summeras och slutligen har jag också sett över budgeten och hur vi ligger till.

Det är lite gungor och karuseller men så länge saker och ting går jämnt upp så känns det helt OK! Vi är fortfarande på plus och imorrn blir det genomgång av lokaler och servering på övriga orter. Köp biljetter medan det finns! Kommer att bli magiskt!
 

Nu närmar jag mig sängen efter att ha gjort ett besök på ICA Maxi där jag insåg att fetvadden runt skallen fortfarande ligger som ett skyddanden hölje... Jag fick inte betalningen att funka och tillkallade personal eftersom jag trodde att det skulle bli avstämning men då hade jag glömt sätta ifrån mig "pistolen" i stället... Sedan drog jag fel kort och misslyckades även med att mata in mina återbäringscheckar... Hjärndöd å det grövsta! Haha!

Nu lyser fullmånen så där glasklart och det brukar betyda sömnsvårigheter - men jag hoppas vadden gör sitt! Omslut mig! Jag behöver dig!