En sopa...

Jag är ju så hård med mig själv. Jag har gjort 1000 saker hur bra som helst till den här produktionen och nu när inte serveringen blev som jag hade tänkt så har jag varit så missnöjd - med allt jag gjort! En sopa!

Jag håller dock på att repa mig lite eftersom allt ordnat sig - och förmodligen till det bättre! Hittade fantastiska tjejer som driver catering i Umeå och som fixar mandelmusslor med grädde och hjortron som pausfika till den norrländska passionen. Kan det bli bättre? 
 

Passionerat! Och definitivt norrländskt! 

Förutom detta har jag fått min leverans av dynor (vem annars ringer 06.40?), fixat polistillstånd, specialkost, leverans av stolar och bord, gjort serveringsritning på lokalen, köpt in tejp till myggor, bokat om ännu några rum (ska detta aldrig ta slut?!), ändrat och fixat, delegerat köruppgifter, pratat med tekniker som bygger i Umeå idag, haft möte med Tage om kommande tekniska lösningar i lokaler framöver, hämtat nyckel till världens fulaste kontor (bilder kommer senare) och påmint folk om sådant jag planerat redan i februari men som många har glömt... Jag är trött.
 
Så när min kollega (efter att jag varit igång i 180 knyck i 10 timmar) bollade över frågan om blommor till mig för att jag förmodligen hade koll så höll jag på att få en hjärtinfarkt... Inte för att jag har något emot blommor - men för att vi är 5(!) hela regionteatrar inblandade i det här projektet och någon annan borde väl ändå ha tid att fixa blommor eller prata ihop sig om detta utan att jag ska måsta vara inblandad! Jag blev kanske onödigt irriterad men det var något som brast... Stress är inte bra. Nu har jag bett om ursäkt, svalt förtreten med serveringen och ämnar gå vidare! Mot nya, sköna dagar med gott kaffe och mandelmusslor!
 
Bröt av dagen med att åka till världens fulaste kontor med några lådor som jag packade igår kväll. Ska nu maila (irriterat?) om att det inte ens var städat(!) och åka dit nästa vecka igen för att börja på ny kula. Fortsatte sedan mitt nya liv på soptippen 18.40 - jättebra tid... NOT! Efter att ha slängt av kartong och tidningar noterade jag kön av släpar upp till alla containers och bestämde mig för att köra på baksidan av dem och slänga säcken jag hade med mig...
 
Det här är ganska högt... Men jag var lagom irriterad och satsade allt! Säcken slog i nästan längst upp men kom naturligtvis ned igen med ett moln av damm... Hahahahaha! Ja, man kan ju inte annat än skratta! Hoppas de som såg mig också fick ett gott skratt! Sedan körde jag fram och promenerade upp med säcken på rätt sida. Lugnast så!
 
Nu hoppas jag att allt ska vara i sin ordning inför morgondagen! Jag ska åka förbi pappa och mamma för ett vårdmöte och sedan direkt till Umeå för att fixa i ordning lokalen, träffa lokalfolk, cateringföretag, kören mm.
 
Och nu ska den här sopan lägga sig tidigt, läsa en bok och komma ner i varv igen!