Dessa kvinnor! Fantastiska!

Har missat att lägga upp "Veckans kvinna" ett par veckor. Kanske för att jag under några dagar träffat den finaste kvinnan i mitt liv (min dotter Emilia!) och sedan jobbat arslet av mig... Icke desto mindre har jag naturligtvis, och varje dag, stött på fantastiska kvinnor jag gärna lyfter! Idag blir det två stjärnor på sina poster!
 

Emma Lundqvist! Så roligt! Emma träffade jag på i diskussionsgruppen Amores och när hon var egen företagare i Kubera Konsult! Mitt spontana intryck var att det här är en alert och vass tjej som vet var hon pratar om! Hon är på hugget, i tiden och däremellan oerhört trevlig!

Därför blev jag inte förvånad förra året när hon återgick till sin gamla arbetsplats på Nordic Sport men den här gången som VD! Nu reser hon jorden runt, promotar friidrottsutrustning och vinner mark! Imponerande! För ni vet väl att Nordic Sport är en av världens ledande leverantörer av friidrottsutrustning? Under OS-finalen i Peking använde nio av tio spjutkastare spjut som kom från Nordic Sport. Emmas mål är nu att totalleverera till OS! Emma är en tjej som visar framfötterna och står längst upp på prispallen i en för övrigt ganska manligt dominerad värld! Härligt jobbat Emma! Vi är stolta!!


Nästa stjärna har jag precis ätit lunch med: Britt-Inger Olofsson på Näringslivskontoret! Vilken kvinna! Hon är så oerhört kompetent, kunnig, driftig, trevlig, smart och påläst när det gäller näringslivsfrågor och specifika ärenden som gäller Skellefteå men även regionen!
 
Hon jobbar dessutom på ett mansdominerat kontor där ledningen inte alls kommer upp i hennes klass... Bara det är värt en miljon medaljer! Här vill jag i alla fall hylla både hennes ödmjukhet och stora kapacitet! Imponerande insatser Britt-Inger i en alldeles för mansdominerad värld! 
 
Sådär! Nu känns det som om det kan bli en riktigt bra helg! Världen är full av kvinnor som bara "gör det"! Låt oss imponeras och höja dem till skyarna! Ni är bäst!!!