Regnigt Europa?

Seg start på dagen med rinniga ögon och tät skalle... Men jag låter mig inte nedslås! Bara att ladda kroppen med medikamenter och jobba färdigt innan det är dags att resa bort några dagar igen!
 

Så här regnigt är det hos oss idag... Hoppas att Europa bjuder på bättre väder!


Idag är det så blött att t o m "kungsörnen" vägrar vara med på bild... Haha!

Men när det är så här surt måste man ju hitta på något roligt! Jag fick se en bild på en underbar fredagstårta från "Mina Magiska Bakverk" på Facebook och beställde snabbt ett exemplar för att åka till teatern och bjuda mina nygamla kollegor på go'fika! Möttes av glada miner i fikarummet och det är kanske inte så konstigt när man öppnar kartongen och innehållet ser ut så här:


Voilá! En morotstårta med chokladhölje och handgjorda dekorationer i socker ovanpå! Linda är så sjukt begåvad och jag kan försäkra att innehållet var precis lika bra! Smarrig botten och ljuvlig citroncrème... Mmm...


Gladast var nog Annika Isaksson som kom rusande från repetitionerna när hon fick se bilden på Instagram... Haha! Och Fransesca tycker att det här ska bli en vana - åtminstone på chefsnivå! Haha! Ja, ni är för goa!


Ja, hon övervakade tårtan en längre stund - så att alla inte skulle ta så stora bitar...?


Här sitter alla och mumsar och medan jag tar bilder är det någon som tar en extra bit... Haha! Den här tårtan var beräknad till 10-12 personer men rack idag till säkert 25! Jättegod! Och jätteglad stämning och det unnar jag alla en fredageftermiddag!

Nu blir det full rulle här! Har nästan packat klart och ska nu stoppa ned det sista, köra upp till Luleå där vi ska sova över hos Oskar och Lisa. Imorrn bitti bär det iväg till Rom för några dagars semester!!! Återkommer därifrån imorgon! Ciao Bella, Forca Roma eller vad man nu säger! Vi ses!