Mulen söndag!

Idag vaknade jag med värsta ont i halsen... Men jag tror att det har att göra med att jag råkat rikta fläkten i mitt rum för mycket direkt mot sängen. Man vill ju gärna ha svalt när man sover... 
 
Hur som helst frukost och ännu en timmes sömn var bra medicin! Dessutom fick jag somna till regnet utanför och vakna till ett medeltida sällskap som spelade gamla franska sånger på dragspel. Kan det bli bättre?


Här passerar de nedanför mitt fönster. Ja, det kan säkert tyckas irriterande med musik och stoj när man ska sova men jag njuter och känner mig mitt i världen på något sätt! Dessutom har jag ju ganska god sömn. Det underlättar!

Hann ju inte med kvällens middag på bloggen (det blev bara för sent för fler bilder och text) så det blir ett extra inlägg idag. Vi promenerade från tågstationen och hade tänkt göra en sallad hemma men på vägen kände vi att en hel dag tar på krafterna och att det var skönt att gå ut och äta!
 

Passerade ännu en lampa och den här "byggsatsen" kostade 35 000 kronor. Kanske kan vara något för maken att börja tillverka för att finansiera alla resor? Haha!

Igår fick vi i alla fall testa en favoriträtt på en asiatisk restaurang där Åsa äter ungefär en gång i veckan. Hennes specialitet är "Crispy pork" och jag såg framför mig en ganska fet anrättning men hade hur fel som helst.


Här kom våra tallrikar in! Knaperstekt fläsk med en knaprig svål som var helt sagolikt god! Till detta nudlar, sallad och mynta.


Och här började kursen! Man skulle ta rispapper och blöta i en skål med varmt vatten. Ja, vi fick först gå och tvätta händerna nå djävulskt! Haha!


Här doppar jag mitt första papper.


Sedan var det bara att fylla med kött, nudlar och grönsaker. 


Och voilá! Min första färska vårrulle som man sedan skulle dippa i en skål med risvinäger, chili mm. Så otroligt fräscht och gott! Här kan jag gärna äta en gång till och den här rätten ska jag abslolut göra hemma! Min syster kommer att älska den!


Och nu då? Ja, Mie ligger och läser...


...Åsa gör bort lite pappersarbete och jag jobbar en stund med annat. Vi ska sätta oss med höstens show i eftermiddag medan vädret inte är det bästa och försöka komma närmare en struktur och innehåll. Känns jättebra!
 
Livet går med andra ord vidare i Antibes och jag återkommer med nya rapporter! Ha en fin dag alla!