Mirakel!

Det var mycket som satte igång igår! Jag hade precis bloggat och kände mig glad över att biljettförsäljningen till vårt arrangemang hade startat! Nu kan vi äntligen börja jobba på allvar med vår "White Christmas"! Idag kan jag säga att biljetterna går åt som smör och att en tredjedel nog redan är sålda! Fantastiskt!

Men nu till miraklet! I samma ögonblick som jag skickade bloggen och hade tänkt börja jobba så ringde telefonen. Vattnet hade gått! Wow! Jag packade ihop och åkte över till käraste syster som var lugnet själv! Och medan jag tog hand om nattningen av My så gjorde de sig klara att åka in! 

Och det gick fort! Knappt tre timmar senare när jag jobbat klart och lagt mig i sängen med en varm och gosig fyraårings arm runt halsen ringde Martin och miraklet hade kommit! En pojke! En alldeles perfekt liten människa! Så underbart! Jag blev så lycklig och rörd för deras skull och sov gott hela natten!


Och så här glad är man när man vaknar och inser att man blivit storasyster! Klok, ansvarstagande och kärleksfull! Och fortfarande naturligtvis det sötaste barn man kan tänka sig!

Vi gick iväg på förskolan och jag gjorde en fläskpannkaka. Bra att ha lite lunch till den unga damen. Men det blev inte bara hon och jag som åt. Redan vid 11-tiden, bara ett dygn efter förlossningen - kom miraklet hem! Ja, föräldrarna också!


Nedbäddad i barnstolen, vilken pigg och ljuvlig unge!


Naturligtvis fick jag hålla och snusa lite på den alldeles underbara lilla bebisen! Så liten och så underbart fin och färdig! Man har glömt bort hur små de var men får flashbacks direkt!


Och My kunde knappt slita sig! Som hon längtat! Här hade hon öppnat paketen med klädpresenterna jag hade med mig - jo, man måste ju ge presenter till syrran också. Hon kommer minsann att få det lite slitigt framöver! 


Här hade hon fått pappas och mammas paket som var bilar från filmen från samma namn och som också hör till spelet "Infinity". Blir en bra aktivitet med spelglada pappan framöver!


Och här är lillebror! Så lik My och så vansinnigt fin! Ja, det blir mest bara mirakel på den här bloggen och det är också meningen. Här hade han just visat pappan att han kunde bajsa fulla blöjan och även kissa rakt upp när man tar av kläderna... Haha! Det kommer att bli ett och annat klädbyte innan de lär sig parera attackerna...


Eftersom han är lite lågtempad så fick han på sig en ny kofta och han är så pigg!


Och jag tror att han vinkar lite åt syrran som här sjöng "Blinka lilla stjärna där"...


Så mycket kärlek! Nu har ni två mirakel - det mest fantastiska man får vara med om! 


Stort grattis till hela familjen som nu blivit lite större! Ni är så fina och vi önskar er allt gott framöver!


Och vem kan tro att den här kvinnan födde barn för ett dygn sedan? Min syster är fantastisk! Stora kramar till Malin, Martin, My och... Bror? Nej, han ska inte heta det. Han bara är det. 
 
Nu ska jag fortsätta mitt arbete och gör det med Krister Gidlunds sommarprat i lurarna. Blir rörd igen - fast av helt andra anledningar... Han har gått bort nu men lämnat ett stort avtryck här på jorden! Det gäller att njuta av det mirakel som är livet så mycket man bara kan!