Juan Les Pins!

Helt ljuvlig dag - från början till slut! Och när man slår upp sin blå innan väckningen så har man i regel också sovit alldeles utmärkt! Hann inte ens ragga upp soppgubbarna!

Och här är det otroligt mysigt att också stiga upp! Åsa hade varit ute på marknaden och till den mycket erkända brödbutiken vilket betydde att vi fick kalasfrukost!

Vid bänken står en japan som också bor här. Han är bagare och hade gjort studiebesök i butiken. Han var något svår att kommunicera med. Kunde några ord engelska och några fler franska glosor. Jag testade med franska och vi kom en liten bit tills han frågade hur lång tid det tog att flyga från Sverige till Nice. Jag svarade världsvant: "Trois ans!" Nej!! Tre år... Haha! Man glömmer snabbt men Åsa räddade mig! 
 
Här står hon, vår supervärdinna! Färska frukter, goda ostar, parmaskinka, yoghurt, äggröra och goda bröd och croissanter! Mums!
 
Jag och Mie hann sedan ner på marknaden som öppnat på torget nedanför. Mycket fina kläder! Hon köpte inte det här linnet - men två klänningar! 
 
Och ja... Jag köpte två toppar/tunikor... Haha!
 
Sedan drog vi iväg till Juan les Pins som var dagens utflyktsmål! Det ligger i Antibes men längre bort och tvärs över samhället (eller vad man nu ska säga). Vi tog det här leksakståget och som kör fram och tillbaka - funkade finfint! Om man inte har bråttom... 
 

Åkte genom stan och i en park såg vi de här fantastiska statyerna! Något för trädgården?
 
Mmm... Äntligen! Här har vi fått plats på betalstranden och fått punga ut för 22 Euro för en solstol! Men madrassen var mjuk...
 
Och vattnet alldeles underbart! Vi badade fleeeeera gånger! Det var också en nödvändighet eftersom det var väldigt varmt!


Men jag njöt i värmen! Gillar ju verkligen solen!


Pizza till beachen kunde man få från restaurangen! Nice!
 
Och bakom oss satt den här övervakaren och kollade efter smulor...
 
Helt ljuvlig dag och vi åkte inte tillbaka förrän det blev afton. Det märks iofs på mitt rödaktiga ansikte... Men "he ska ju kännes"!
 
Vi åkte cab tillbaka! Supernice!
 
Ja, här är vår chaufför... Haha!
 
Hemma igen köpte vi glass och det här är nog den vackraste kulglass jag ätit! Han gjorde rosor... OCh jag jobbade på min franska! Skulle fråga vad det kostade och sa: "Comment ca va?" Hur mår du...? Haha! Han svarade att han mådde bra... Tror väl jag det när glassarna kostar 25 spänn!

Sedan bytte jag om och sprang en vända! Det låter otroligt spänstigt men gick tungt som satan! Varmt, varmt, varmt och ingen ork... GPS:en säger dock att jag sprang två mil och hade en kilometertid på 2 minuter... Den fick spader!
 
Kvällssittning på terassen i solnedgången! Nice igen!
 
Middag på Le Comptoir som är en av Antibes bättre ställen! Vi gick tillsammans med två andra kvinnor från Piteå som också bor i huset.
 
Ännu en fin lampa!!! 
 
Krabba till förrätt! Smarrigt men svårätet!
 
Åsa tog anka till varmrätt som tydligen var jättegod! Vackert var det också!
 
Och jag åt den bästa tonfisk jag ätit! Tunn smördeg runt om och bara sallad och en dressing på sesamolja till. Fräscht!!!
 
Ja, det blev en trerätters! Billigast så... Haha! Den här chokladdesserten med glass, maränger, kokos och chokladsås var så sjukt gooood! 
 
Och nu är jag hur trött som helst! Skärpan är helt borta och det tar över en timme att blogga p g a lite segt nät. Man kan fortfarande bara ladda en bild i taget och det tar tid när man vill ha så många bilder som jag vill...
 
Härlig dag! Ser fram emot en lika bra imorrn! Mår som en prinsessa och svettas som en... Ja, välj själv. Det är med andra ord varmt som fanken! Sooov gott alla glada!