En resa - via tänderna...

Idag var jag både förberedd och på tårna! Hade bestämt att jag skulle bjuda maken på en fransk frukost eftersom jag verkligen saknar de underbara morgonstunderna på Rue Sade! Köpte ostfrallor (fick ersätta croissanterna), tryffelbrie och parmaskinka igår - och jordgubbar och nektariner. Bara att stiga upp och sätta igång! Ja, vi hjälptes åt. Han kokade kaffe och jag fixade resten... Haha! 
 

Fikonmarmelad hamstrade jag ju i Kroatien förra året så nu var det bara att öppna en ny burk. Måste gå på Sonjas Deli och ser om hon säljer detta utmärkta tillbehör till ost! Getost hade jag också hemma och på frukten öste vi yoghurt när det var dags. Gudomligt gott!

Sedan har jag mest varit ute och flängt idag. Började med att åka och handla tillsammans med Anki eftersom vår hälsogrupp Kasam ska åka till en stuga vid havet över helgen. Och hälsa är väl god mat va? Haha!

Sedan blev det mest bara möten. Har träffat Folkparken som är så grymt taggade över att ha oss där tre helger i november/december. Biljetterna ska släppas på måndag och då presenterar vi också "White Christmas" lite mer ordentligt. Nu fick jag se annonskorrektur och det blir så fint Åsa! Ska bara ändra lite småsaker innan allt är klart! Nu kör vi!

Därefter blev det ett ekonomimöte kring min tjänstepension som jag måste se över. Och det här är intressant. Jag betalar ju varje månad en summa som jag trodde gick direkt till min pension. Nääädå... Mer än två tredjedelar går alltså till en sjukförsäkring som ju ger mig ersättning om jag skulle vara sjukskriven mer än tre månader men som inte behövs då jag också har en renodlad sjukförsäkring!

Detta satans försäkrande gör mig galen! Nåja, nu har vi gjort en bättre lösning där jag satsar det mesta på själva pensionsbeloppet. Och jag får ändå, trots minimal premie, sjukförsäkring och premiebefrielse... En djungel om ni frågar mig...

Eftermiddagen ägnades sedan åt möten kring "Norrländsk Passion" som ju mer och mer börjar närma sig en färdig produkt. På måndag blir det besök i Stockholm där jag ska vara med på chefsmöte och presentera organisationen för att de ska kunna fatta beslut. Ska bli intressant att komma igång ordentligt! Om de nu inte fattar beslutet att sparka mig... Haha! Eller, Gud förbjude, lägga ner... Nåja, bra möte idag med bl a förra kollegan Jonas som nu återgår till att bli min samarbetspartner! Känns riktigt bra!


Kom hem igen och har nu förlåtit maken för att han glömde köpa hem mjölk (ifall ni undrat)! Idag kom han hem med ryggbiff till middagen och det var väl ett bra byte? 


Blev en grillad norrländsk ryggbiff som smakade ljuvligt! Gjorde bara en sallad till detta med lite ost och även en dressing där jag blandade ned en del av den goda tomattapenaden som jag köpte på marknaden i Antibes! Mums! 

Och där var vi tillbaka i Frankrike! Jag trodde när jag kom hem att jag hade glömt tandborsten och tog fram en ny men jag var förmodligen för trött för att leta ordentligt. Nu har jag hittat den i väskan men inser att det var annat jag "glömde"... Fick mail från Åsa:


Hon hittade dessa kvarlevor i mitt rum... Beroende? Haha! Jo, det är jag nog!

Nej, nu ska jag packa inför helgen och fylla bilen med diverse "bra-att-ha-saker!" som sovsäck, yogamatta, träningskläder, badkläder mm. Och tandpetare! Ser fram emot en härlig tjej-helg med mat och motion! Så kul!