Äntligen Produktion!

Fortsatt jobb idag med diverse planering och utskick. Har också kommit mig för att (äntligen!) byta namn på mitt företag till Monica Lindgren Produktion AB! Den extremt enkla textloggan gjorde jag ju redan när jag gjorde hemsidan:
 
 

Funkar bra mot både svart och vit bakgrund. Inget märkvärdigt, jag vet, men det enkla känns bra nu. 

Mitt tidigare företagsnamn har ju varit väldigt likt det gamla moderbolaget i revyn (Bröderna Henrys Monica Lindgren AB) och jag kände att det var dags att gå vidare, lämna Bröderna Henrys och ännu mer stå på egna ben. Det är viktigt för mig - både som människa och som kvinna! Jag tror faktiskt att jag klarar mig nu! Men varför har jag inte åstadkommit det tidigare? Det kostade 1000:- och tog 10 minuter... Haha!

Jag har också träffat försäkringsmäklaren idag och gått igenom min pension - och höjt inbetalningen till min tjänstepension. Och gått igenom försäkringarna... Det är mycket man måste fixa själv som egen företagare och mitt skydd var bra - men kan bli bättre. Eller åtminstone billigare!

Under eftermiddagen satte jag också något sorts personligt rekord. Insåg att jag hade besiktningstid 13.30 och otroligt skitig bil... Åkte iväg och chansade på att biltvätten var ledig trots att jag nog egentligen inte skulle hinna. Men jag tycker att det är trevligt att även besiktningsmännen/kvinnorna får en trevlig arbetsmiljö! 
 

13.20. Kör in i biltvätten.


13.31. Checkar in på Bilprovningen en minut efter utsatt tid.
13.43. Checkar ut med streck i protokollet! Allt detta på drygt 20 minuter! Hade sjukt bra flyt!

Sedan en sväng förbi teatern för att resonera om ett par saker, hem för att jobba vidare och slutligen besök av finaste Anna som jag inte träffat på ett par veckor! Så roligt att du kom förbi så att vi hann surra ikapp lite!


Ikväll åkte vi till syrran och hennes familj. Igen. Jag vet... Men nu har gossen också fått ett namn och jag måste ju se om Max har blivit större på två dagar! Haha! Han är en riktig sockertopp!


Och nu följde maken också med! Här berättar nog My lite insideuppgifter om lillbrorsan och livet som storasyster! Hon vet ju allt! :)


Hon tycker också att han är fin - och här också ovanligt tyst... Haha! 


Ja, jag fick också hålla honom och man ser direkt vad han tänker: "Oh my God! Nu är hon här igen!" Haha!


Finast och nöjdast är han dock med sina föräldrar och här verkar han tycka att det är ganska "gött" att luta sig tillbaka i famnen på sin söta mamma... Fina Malin!

Jag var ju 11 år när hon föddes och tog hand om henne mycket som bebis. Hon var också supersöt! Måste se om vi hittar några bilder framöver. Idag är jag oerhört glad över vår fina kontakt! 

Och på tal om bilder så är ju kameran framme jämnt och ständigt. Man kan fråga sig om barnen någonsin blir trötta på att bli fotograferade? Vad säger du My? Får jag ta en bild till?
 

Jaaaaa... men sen får du ge dig... Haha! Gullunge!
 
En bra dag - fått mycket gjort och även svarat på lite mail så här på kvällkvisten. Det går framåt på alla sätt och jag känner hur jag trivs med teaterarbetet! Inte så konstigt egentligen - att jobba som informatör/producent på teatern var ju egentligen det jag ville mest av allt. OCH att stå på scenen själv. Och nu får jag möjlighet att göra båda delarna igen - fast kanske lite mindre omfattande än förr. Jag har jag ju tänkt hålla igång produktionen länge... :)
 
 
 
#1 - - Maria:

Men My, så otroligt fin denna tjej är. Näst efter min egen lilsessa, är hon den finaste jag någonsin skådat. l

Svar: Ja, hon är verkligen Superfin!!! Mycket kärlek! ❤
Monica Lindgren

#2 - - Ulf:

Grattis till denna söta lilla varelse. Håller nog fast vid att Ulf är ett bra namn:-)
Med vänlig hälsning
Kusin Ulf

Svar: Haha! Ja, maken håller med! Men det gick tydligen inte hem... Kul att höra av dig! Hälsa din söta fru också! Hon utan n... Kramar!!
Monica Lindgren