Vit jul - svart gata...

Snabba kast i tillvaron! Hittills i veckan har jag mest varit norrländskt passionerad - men idag har jag övergått flyttat fokus till en vitare jul! Det passar väl bra när också okotober är vit? Ja, sober alltså! Haha! Jag är för rolig... Not...

Hur som helst har jag haft en fantastiskt bra dag! Äntligen har jag och Åsa kommit igång ordentligt och fått träffas för att sammanställa alla idéer och fortsätta skrivjobbet inför vår krogshow "White Christmas" som ska spelas 29 nov-14 dec. Så kul!


Och när jag äntligen fick "hem" Åsa efter mer än ett halvår så förberedde jag hennes ankomst med att göra lite chokladfyllda croissanter! Kommer man direkt från Frankrike så måste man väl ha en mjuk övergång? 

De blev uppskattade och sedan har vi jobbat på! White Christmas blir en "krispig" show där humorn nog får större plats än julen. Det blir ett innehåll som pendlar mellan personliga tillkortakommanden, utveckling, stress, fint/fult, sociala medier, länsdueller, hockey(?) mm...

Till detta kan läggas bra låtar, mycket publikkontakt och en liten släng av Emma och Belinda!  Vi vill att alla ska ha galet roligt och göra sig en helkväll på Folkparken med både god mat, humor och band! Snart är hälften av biljetterna sålda så ni får lov att vara på hugget! Det här kommer att bli riktigt roligt!




 
Skrattar vi mer än så här så skrattar vi väl ihjäl oss... Haha!


Och nu har vi avrundat med att boka in nya arbetsdagar och möten! Jag har nog skjutit det här jobbet framför mig lite och avvaktat tills Åsa skulle komma hem. Funderade ett tag om jag verkligen var sugen på att göra show igen? Men vi hann väl inte ses mer än fem minuter innan den där gamla härliga, positiva känslan infann sig! Underbart! Nu är vi kraftigt på G!


Och bor man i vårt hörn på Morö Backe så måste man nog lysa ganska mycket själv... För gatlyset gör det inte! Det här är vår utsikt till höger! Jo, den här lampan ska nog lysa fram till 22.00 men är trasig. Hur ser det då ut till vänster?


Ännu mörkare och lika trasig lampa... Antingen har vi fått nåt sorts straff p g a mina klagomål eller så är det här ett olyckligt sammanträffande...

Men just nu bryr jag mig inte om det svarta - jag ser fram emot en viiiiit jul! Tjolahopp!