Vintertid...

Man borde ha vaknat vid nio och skruvat tillbaka klockan och gjort lite nytta idag... Själv slog jag upp mina ljusblå vid elva och får väl vara helvittis glad över att det inte var värre... Åt frukost och började skruva om klockor. Det gick lite fort och jag tittade nog inte efter ordentligt för plötsligt hade jag ställt fram(!) klockorna i köket en timme! Helt fel! Särskilt fel blev det också eftersom maken redan ställt tillbaka dem... Haha! 

Nåja, allt är fixat och vi har nu haft vintertid hela dagen! Eller har man det? Är det inte så att man nu också tänker att klockan "egentligen" är en timme senare...? Precis som man gör när man ställer om till sommartid? Kan bero på att kroppen tar några dagar på sig att komma i ordning. Själv hoppas jag att det ska bli lättare att vakna på morgonen framöver. Det verkar behövas! 

Lite hemmastök i garberober där jag nu närmat mig Emilias kvarvarande jackor, skor och ungefär 40 handväskor... Nja, kanske lite överdrivet - men ganska många. Har nu fått klartecken att slänga eller skänka bort så det blir till att fortsätta. Att röja och bli av med lite saker är nästan lika roligt som att köpa nya! Men bara nästan... Jag är ju inte galen på det viset! 
 
Hade tänkt hinna en vernissage också men det får kanske bli ett besök på Höstsalongen imorrn istället. I afton var vi i alla fall hembjudna till en av konstnärerna (Den effektivaste! Hon hann med både vernissage och hem för att laga en trerätters middag till oss ett par timmar senare...). Jag pratar om virvelvinden Christina Lundström!
 

Alltid så trevligt att komma ut till deras vinterbonade stuga som de bor i när de inte är i Helsingborg. Numera har familjen också utökats med den här söta vovven Charlie! Han såg lite misstänksamt på mig redan från början...


Men Helena blev godkänd och fick både sitta i soffan och klia på magen! Jag tror personligen att mitt högljudda skratt skrämde den lille kraken... Förlåt!


Glada miner redan från början! Alltid kul att träffa mina gamla jobbarkompisar från teatertiden! Numera har jag ju förmånen att träffa de som jobbar kvar ganska ofta - men Chrissie och Gunnel blir mer sällan.


Chrissie är en höjdare i köket och här fick vi parmesanflarn till förrätt med lite rökt lax och citronsås. Superbt! Och Helena hjälpte till att förhöja bilden ett snäpp genom att skjuta till min snusdosa... Haha!


Det blir också mycket prat och här berättar Gunnel om deras nya lägenhet i Skellefteå som de precis flyttat in i. De har ju annars levt ett flackande liv mellan stugor och utlandet. Nu kanske vi får ses oftare?


Åsså varmrätt... Underbart gott och mört kött med rostad potatis, sås, gelé och sallad. Sååååå mumsigt!


Och lite mer prat. Vi hann ventilera fläckvis funktionella familjer, fläckborttagning, ylletyg (ej fläckigt!), soffor, dessertskedar, akuten,  och här är det Chrissie som berättar en anekdot om hennes dust med superlim - i munnen... Jeeezus! Haha!

Roligt hade vi och gott åt vi! Underbar fruktsallad på slutet och gott kaffe. Det var bara att luta sig tillbaka och njuta! Den här fina lampan i fönstret var ju också för söt! De omger sig med väldigt charmiga prylar och stugan är så fin och trivsam!

Tusen Tack för en fantastiskt trevlig kväll som vi började redan på aftonen för att vi skulle hinna hem och se "Bron"! Börjar vi bli äldre eller är vi bara väldigt praktiska? Haha! Vi säger praktiska och skyller resten på vintertiden!