Luuuuule!

Vaknade hos Åsa efter att ha sovit som en stock och fick mysa lite med Alma som la sig i soffan bredvid mig. Det är en så go' vovve! Frukost och iväg till Luleå för att hämta scenografen på flyget!
 

På plats. I tid. Skönt att bara behöva åka från Piteå!

Framme på Norrbottensteatern där jag ofrivilligt fick ladda ner app och lära mig eparkera. Det gick nämligen inte att använda kort - och hur mycket mynt har man i börsen nu för tiden...?
 

Krispigt läge vid vattnet! Jag har varit avundsjuk på Luleås fina teaterhus sedan jag besökte det vid invigningen 1986 - för övrigt samma år som jag började på Västerbottensteatern! Mitt emot så ser ni Kulturens Hus som också är fantastiskt! Och i Skellefteå väntar vi fortfarande - på både Teaterhus och Kulturhus... Suck!

Sedan följde möte kring teknik och scenografi heeeeela långa dagen tills vi blev helt utan luft och bara kände att vi måste ge oss. Bra möte och fina scenografiidéer - men också massor med diskussioner kring ekonomi och budget. Stort projekt, mycket kostnader och många intressenter så det återstår en del tills vi är klara med allt. Men vi är garanterat färdiga innan det har fattats något beslut om husbygge i Skellefteå! För en sådan fördröjning av ett beslut är svår att genomföra... Haha!

När vi skildes åt åkte delar av gänget hem till Skellefteå och jag vidare till Oskar och Lisa som jag gärna ville passa på att träffa när jag ändå åker norrut! Sååååå roligt och mysigt att ses! Och så gooooa kramar! Man blir så glad!


Finingarna! <3 Vi åkte in till stan och gick på "Sushi och Sallad" för att äta middag! Förnämligt ställe där det serveras magiskt goda sallader. Nu skulle vi testa sushin!


Mmmmmmmycket bra! Fräscht och gott! Och så hann vi ju prata lite och börja planera inför julen. Eller rättare sagt, de planerade och jag försökte hitta på önskemål... Noterade också att Oskar ändå är lite lik mig:
 
Jodå. Plasttandpetare även här... Fina Oskar! Så roligt att hinna träffa er en stund! Kärlek!

Nu är jag hemma efter en snabb körning och har hunnit mysa lite med Skrållan och se "Hustoppen" på TV. Det är också precis vad jag orkade med och nu väntar sängen! Ses imorrn! (Efter lite sovmorgon... Haha!)