Kärlekarna...

Nu är det gött att vara mamma! Började dagen med att få besök av kärlekarna från Luleå!


Oskar och Lisa! Man blir alldeles varm i hjärtat! Nu skulle vi bara haft hit våra kärlekar från Göteborg så hade helgen varit komplett! Men det kanske inte dröjer så länge? Vi kanske får dem i julklapp?

Vi åkte i alla fall en tur runt möbelaffärerna för att titta på en ny soffa åt herrskapet och de hittade en jättefin som de nog ska köpa. Kul! Och jag kan ju knappt gå in på en affär utan att komma hem med något så en lampa och en ram får betecknas som en billig runda... Haha!


Sedan hem för att äta gemensam brunch/lunch! Det blev en favorit med bacon, äggröra, frukt, nötter, yoghurt, ostar, parmaskinka och ett par marmelader och surdegsbröd... Åsså kaffe då! Mums!


Ja, här sitter gullungarna och bara väntar på att få hugga in!


Och där blev den bilden förstörd... Haha! Jag säger ju att han gör vad som helst för att ta fokus! Tur att jag själv är så blygsam... Haha!

Sedan åkte de iväg på hockey och jag gick ut för att göra lite nytta! Hösten har verkligen gjort sitt intåg och det är bara att ta hand om alla utblommade krukor och löv. Men det är nåt´ skönt med det också!


Den här potatisblomman har nog gett upp för i år...


Och på gräsmattan ser man knappt gräset för alla löv...


Men vissa buskar är fortfarande färgglada och vackra!


Det här är också uppfriskande! Några skottkärror senare är i alla fall framsidan klar och imorrn ska jag börja gräva bort rabatten och alla växter. Nu blir det mer grus och sten! 


Lisa åkte på tjejfest och vi fick rå om Oskar under middagen! Idag blev det lamminnanlår, rostad potatis och ugnsbakade rödbetor med chèvreost! Helt OK!


Sedan är det ju så roligt att sitta kvar efter maten och bara umgås... över en telefon eller två! Haha! Ja, idag blev det tre... 

Och nu ska jag inte göra så mycket mer. Kanske fira två månader som rökfri med riktigt gott kaffe? Lite läsning och sittning i soffan blir det nog innan det är dags att ge upp för idag. Imorrn måste jag starta upp tidigare och kanske också hinna motionera? Ja, vi ser vad jag hinner! Jag känner i alla fall att jag har gott om energi! Ha en bra kväll alla!