Höstpyssel!

Låååång sovmorgon och sedan ut i trädgården där det ju samlas massor med jobb inför vintern. Vi har ju gjort bort en del men det återstår hur mycket som helst bara man orkar och hinner! Jag har i alla fall krattat ihop fler skottkärror med löv från baksidan så nu får det nog räcka för i år!
 

Skrållan är ju gärna ute och jobbar med oss! Ja, jobbar och jobbar... här har hon tyligen gömt sig under kapellet till släpen. Allt för att komma undan arbete? Haha!


Vi har också flyttat på mjölkbordet som får stå i trädgården i väntan på soptippen till våren! Men hallå! Skrållan, var är du?


Jodå! Först ut att inspektera! Men tror ni att hon hjälpte till? Näääeee...

Sedan körde maken hem lilla husbilen till farfars så jag åkte för att hämta honom lite senare. Fint att få se Önnesmark i höstfärger! Igår var jag ju på konsert och idag har jag sett...


...Svansjön! Haha! Fullt med svanar i den tjärn som ligger nedanför bönhuset och också är den som delar byn i två delar: "Öst om tjäänn" och "Väst om tjäänn"... Maken kommer från öster och jag från väster!

I afton har jag varit och pantat och bunkrat lite mat. Sedan åkte jag hem till en vän som förlorade sin man i helgen och verkligen är i chock. Känns bra att åka förbi och prata en stund - och samtidigt själv fortsätta att värdesätta varje dag. "Vi har alla ansvar att göra det bästa av våra liv" säger hon, och jag inser att hon kommer att klara det här - trots obeskrivlig sorg och saknad. Mina tankar är hos dig och jag skickar några extra kramar här tills vi ses igen! För det gör vi!


Avslutar med anledningen till att vi flyttat mjölkbordet. Nu kommer grannarnas postlådor att stå på vår uppfart och då har maken tillverkat en ny uppsättningsanordning! Fin! Och med jättestarkt lyse! Man måste ha det om man bor på Morö Backe... Haha!

Så en helg med både roliga och ledsamma upplevelser är över! Ser fram emot en bra och intensiv jobbvecka och slänger mig nu i soffan för att se "Bron"!