För kvinnor!

En bra dag - om än lång eftersom jag startade upp imorse med teaterjobb, fortsatte med lunchmöte om reklam till projektet och fortsatte eftermiddagen på teatern där jag förberett tekniska förkollen som vi ska ha i Luleå på måndag!


Ja, jag har inte suttit ensam - hade bl a Jonas vid min sida! Han ska vara Scenmästare och Inspicient under föreställningen. Känns bra att bolla med fler som ska vara inblandade i turnén och den här Jonas har jag också jobbat med i många år!

Sedan åkte jag hem och bytte om eftersom jag sneglade i kalendern i morse och fick se att jag ju hade tagit på mig ett konferencierjobb ikväll! Jag hade lovat att ställa upp ideellt på Zontas modevisning där allt överskott går till internationella projekt som förbättrar situationen för kvinnor i tredje världen. Ett lovvärt projekt som jag gärna stöttar!
 
Omklädd och klar! Tog min vita klänning eftersom jag ville passa på att promota "White Christmas" och det blev en intressant outfit - en kombo av bara ben och vinterkappa... Och den här bilden tog jag bara med för att jag tyckte att jag såg ovanligt snygg ut... Haha! Ja, ja, kvaliteten var väl sådär...
 

Framme på Nordanå och där pågick en minimässa med inbjudna företag. Här träffade jag Anneli Rönnlund från Zonta! Det orange bandet kunde man köpa och stötta projekt mot kvinnovåld. Joo, jag köpte! Och lotter också! 


Karin Ahlström och hennes kollega från Interflora Garden skänkte blommor till prisbordet och jag hade en enorm tur som fick brudbuketten som tack för kvällen! Lovely!


Näst intill fullsatt och glad stämning innan vi skulle dra igång!


Bakom scenen trängdes alla Zonta-medlemmar som skulle vara modeller under visningen! De var så snygga allihopa - piffade i håret och sminkade av "Frisörerna". Harriet blev så läcker!


Ja, här är hon igen tillsammans med några av de andra modellerna innan vi skulle dra igång!


Fredrik på Frisörerna piffade in i det sista och här är det Aina som får en sista touch!

Och som avslutning hade Bröllopsstudion, som jobbar med återbruk av brudklänningar, visning av olika modeller från 50-talet och fram till idag! Så kul! Och jag klädde mig tydligen i rätt färg ändå till slut... 


Mer White Christmas än så här får man leta efter... Haha! Snyggt jobbat alla! Ni gjorde ett kanonjobb och det blev härlig och glad stämning under hela kvällen! Jag gillar ju att skoja till det lite så att man inte tar allt på så stort allvar och det funkade utmärkt! 

Och jag fick också med mig en låda helt underbara morotsmuffins från "Mina Magiska Bakverk" som hade mässbord och även skänkte priser. Nu har jag precis tuggat i mig en sån här innan sänggåendet... Nåt så sjuuuuukt gooood! Tack Linda!

Nöjd med dagen men väldigt mycket jobb kvar den här veckan... Tur att det kommer en helg! Haha! Imorrn ska jag åka till Önnesmark för ett biståndsbedömningsmöte med mamma och pappa och efter lunch har jag lovat att hoppa in och hjälpa till i älgslakteriet... Det blir en dryg vecka det här också! Men jag mår prima och sover som en stock och då funkar det mesta! Godnatt mina vänner och tack för idag!