Bra jobbdag!

Riktigt bra jobbdag där jag hunnit massor och faktiskt suttit klistrad vid datorn nästan hela tiden. Inte så bildmässigt med andra ord... Men jag känner mig nöjd och på G. Det är oerhört mycket organiserande med teaterprojektet och jag gör listor och scheman och försöker se till att alla vet vad de ska göra. Och framför allt när... 

Tur att man har kontoret hemma och får gå in till köket för at hämta mer kaffe och titta ut genom fönstret där naturen tränger sig på och piffar upp tillvaron!
 

Sedär! Den Sibiriska Nötkråkan är fortfarande kvar i området. Ovanligt sent. Och nu har den börjat picka i gräsmattan efter mask... Hmm... Den äter ju bara kottar från vår Cembratall? Har den varit här så länge att den tror att den har blivit en trast? Ett mysterium! Haha!


Och vid fågelbordet var det fullt krig om den första talgbollen... Men hallå! Lite uppförande tack! 

Blev lite upprörd i afton när jag precis var klar för dagen. En person vill gärna flytta på premiären till annan ort... Det är svårt för andra att förstå att ett samarbetsprojekt av den här omfattningen inte är en båt som färdas framåt - det är ett hangarfartyg... Man flyttar inte premiärer i det här skedet när alla är med och det mesta är spikat! Försöker jämföra den byråkratiska processen med den kommunala för att de kanske ska förstå. Gånger 5! 

För att lätta på trycket gjorde jag en köttgryta och åkte sedan till Blomsterlandet en sväng för att köpa lite ljung. Och där höll jag på att bli fast...


Innanför dörren hängde en jättelik köttätande växt... Haha! Den här har jag haft en gång - fast den var bara en tiondel så stor. Den här skulle säkert kunna sluka ett finger....

Aaaaahhhggggghhhh......  Ja, jag är för rolig....

Träffade i alla fall finaste Sonia och fick surra bort några minuter! Sååååå roligt! Jag blir glad av dig! Ja, jag blir ju glad av väldigt många människor så ni får inte bli sura över att jag inte nämner er alla!

Sedan bytte jag om och åkte ner för ett pass Indoor Walking som var jobbigt/skönt/nödvändigt! Lägg till detta lite glada telefonsamtal och så var min dag gjord! Nu ska jag duscha och kanske jobba lite till... Eller gå och lägga mig tidigt. Bra dag! Avslutar den med en skön känsla i magen - och en gooood kopp kaffe med mjölkskum!