Bäst och sämst!

Det sämsta började redan när jag steg upp och öppnade tidningen. Nu kan man tro att den här dagen således fortsatte rakt åt pipan - men så var absolut inte fallet! 
 

Började alltså med att läsa om brodebatten...

Jo, jag förstår att det var heta känslor. Själv tycker jag inte att vi ska bygga någon fler bro utan istället renovera och bredda Parkbron. Då är det ju redan klart vart trafiken tar vägen på andra sidan. Men nu har det ju gått troll i det här (också!). Precis som med Kulturhusbygget så är bron något som Socialdemokraterna lovat och därför benhårt vidhåller som vallöfte. Ändå vågar de inte fatta det avgörande beslutet eftersom de också har ett nytt val att tänka på... Prestige så det sjunger om det!

Deras argument är också något tvivelaktiga... Det handlar inte om att använda bron för genomfartstrafik... Nähä? Varför ska vi ha den då? Jo, enligt dem, ska den vara "avlastning - och göra stan mer attraktiv"... Men visst finns det mycket annat vi skulle kunna göra för attraktiviteten - med betydligt mindre pengar? Tråkigt är också att oppositionen inte heller kommit med några egna förslag utan bara kritiserar det som ligger... Väldigt beige! När det gäller bron så tycker jag faktiskt att ingen av politikerna klarar kvalgränsen... Sämst idag alltså!

Nåja, när jag väl lugnat mig så blev det också jobbdag - jag måste ju övergå till dagens Bästisar! Idag har Norrländsk Passion gått in i Facebookvärlden och i skrivande stund har vi fått 429 Gilla! Första dagen! Det är nytt rekord i min värld! Har också lagt upp bilder på Instagram med hashtag #norrländskpassion som vi uppmanar alla att göra! Det kommer förmodligen en tävling så ladda upp! 

Jag har också bollat lite White Christmas på Facebook och ser att intresset ökar så det sjunger om det! Nu är snart 2/3 av biljetterna sålda så häng på låset om ni vill hinna se vår julskapelse! Har skrivit en bra text idag så det mesta är snart klart att börja repa. Härligt! Bäst?

Och ikväll blev det ledigt! Åkte till Piteå tillsammans med Anna för att se Claes Månsson i monologen "Bäst före"! Den går i Skellefteå imorrn men är utsåld.


Här är vi framme på Nolia och Christinasalen där scenografin stod uppställd! Och jag hade lovat att sköta mig snyggt och inte smygta några bilder under föreställningen (haha!) så det blev några på kvällens bästisar istället:


Vi satt tillsammans med Bästa Åsa och hennes Bästa syrror Anita och Britt! Den senare av dem rörde sig dock för snabbt för att jag skulle klara skärpan i dessa ljusförhållanden...


Och med mig hade jag ju Bästa Anna så ikväll har jag både njutit av ledighet, trevligt sällskap och föreställning!

Det var kanske själva föreställningen som gjorde mig minst nöjd... Jodå, den var väl bra och jag tror att den äldre delen av publiken kunde skratta mer igenkännande. Själv tyckte jag nog att man staplat onödigt många gamla vitsar och att föreställningen vunnit på att bara vara en timme - med bättre tempo. Claes Månsson är alltid bra - men kanske lite trött. Nu skulle han ju också gestalta en man som nog passerat "bäst-före-datum" (när är det?) så det kanske bara var en bra rolltolkning? You never know!


Och här står Bästa Anna och tuggar på en helt obefintlig krämbulle... Hon bestämde nämligen (Tack!) att det som händer i Piteå "stays in Piteå"... Haha!

Ja, det blev en bra dag det här också! Tror ändå att jag hade en bättre upplevelse i Christinasalen i Piteå än den på Skellefteå Kraft Arena ikväll... Förlust mot Brynäs med 3-7 känns ju inget vidare. Sämst hittills? Men vi vet ju alla att efter dåliga dagar kan det bara komma bättre! 
 
Tjolahopp!