Spänning och röd tråd...

Man vill ju gärna hålla ihop saker och ting, ha kontroll, känna överblick, samla sig - känna att det man gör har nån sorts röd tråd... Men ibland är det svårt.
 
Jag har många mailkontakter i projektet jag jobbar med - det är bra! Men när man skickat mail till 40 pers och alla börja svara - mig, varandra, inte alla utan bara en del - och jag själv ska försöka se till att alla får veta allt om allt och mailen läggs ovanpå varandra i hur långa trådar som helst... Åhhhh!

När man då söker och inte hittar något av svaren skulle man kunna bli irriterad! Men så kom jag ihåg en kvinna jag träffade i somras. Hon sa att hon hade bytt ut alla ord som "jobbigt", "svårt", "hemskt" mm till "spännande"! Intressant...

Att ha många mailkontakter och långa orediga svarstrådar är alltså spännande... Haha! Ja, medge att det blev lite lättare om man tänker så? Att hitta en parkering på stan idag var verkligen... "spännande"... Tror att jag ska anamma det där sättet att tänka ett tag eftersom jag har väldigt många "spännande" saker på gång den här månaden!

Jag tror t o m att det får bli en spännande och mer ödmjuk fortsättning på november! Jag känner ofta att hela livet är som ett enda långt träningsprogram där jag hela tiden jobbar med att bli en bättre och mer ödmjuk människa! Och nu kanske också en spännande sådan? Haha!

Idag har jag i alla fall jobbat och gjort en paus för att äta lunch med en kompis i tränings- och hälsogruppen som jag kände att jag ville träffa! Det blev en härlig och pratsam lunch på Medlefors om livet och var vi står idag! Kul! Det måste vi göra om!

Sedan åkte jag vidare till Turistbyrån för ett möte om biljettupplägget till Norrländsk Passion. Det var också uppfriskande! Om jag blir irriterad över att det är rörigt eller man stundom är trångbodd i kontoret så skulle jag säga att deras situation nog var lite... spännande!


Eller vad säger ni om kombinationen "toalett-kopieringsrum-kassaskåp-kapprum-pappersarkiv"? Haha! Det är väl i sådana här rum som folk kan få för sig att kopiera rumpan?? Hahaha! Fast det händer nog bara på film... Spännande filmer!

Bra möte blev det i alla fall och nu är vi överens om alla detaljer. Hem för att gräva i mailhögen och dra upp lite riktlinjer och sedan över till White Christmas som verkligen skulle behöva min hundraprocentiga uppmärksamhet just nu! Herregud, det är ju bara ett par veckor kvar till premiär!!! Spännande... 
 
Men nu har jag laddat upp batteriet under ett träningspass med bästa Anki och ska skriva lite innan det är dags att krypa i säng och samla ihop sig för en rolig repdag i Piteå imorrn! Längtar efter skratt och gråt och spännande utmaningar! Kanske också en och annan röd tråd...?
 
 
 
#1 - - Li:

Du är så himla klok, det är jätte roligt att läsa din blogg. Jag skrattade högt och hjärtligt på dina humoristiska beskrivningar.

Svar: Haha! Tack! Ibland lyckas jag kanske få ihop det! Kram!!!
Monica Lindgren