Sjukt roligt!

Har haft en sån där underbart rolig dag på jobbet! Den bästa! Vi har tramsat precis så mycket som man kan och ändå jobbat fram bra material! Det är just såna här dagar som jag inser att vi har världens roligaste jobb! Jag måste skriva det här på bloggen så att jag kan titta tillbaka de dagar det känns mindre kul. För såna kommer. Men de struntar jag i just nu!
 
Nåväl, tidig revelj för att hämta min vän som behövde skjuts till och från Maxi för en storhandling! Jag passade naturligtvis på att göra en sådan själv och det är oerhört sällan jag har lyckats med det innan 9.30! Haha! Sedan hem till hemmet där Åsa fixat fram frukost och kokat kaffe... Vi tycker att hon får bo över här när hon vill! :)
 
Sedan blev det jobb - och ett enda långt bubblande av idéer där vi bearbetat texter, skrivit nytt, strukit(!) många älsklingar och förbättrat vårt manus! Det var så här lustfyllt:
 

Men vad händer? Är du ledsen?


Haha! Nääääeeee...


Vi har skrattat så att vi har gråtit! Så djävla befriande! Och det är bara med Åsa som det kan bli så här. Hennes skratt smittar så att man själv skrattar tills man nästan kissar på sig... Att umgås med komiker är med andra ord oerhört riskfyllt! 


Men det var bara att torka tårarna och jobba vidare! När vi var klara med textjobbet så tog vi tag i koreografin...


Och det blev lika illa där... Vi har gjort så fula steg att Johanna Öhman förmodligen kommer att gråta lika mycket som vi gjorde när vi skapade dem... 


Definitivt kissnödighetsläge...

Ja, herregud så befriande! Inte trodde väl jag att en vit jul kunde vara så här rolig? Haha! Det blev en ordentlig jobbdag där vi också förberedde en offentlig show i Norsjö 16 november. Men även roliga dagar tar slut och det blev dags för Åsa att åka hem och för mig att svara på lite mail och sedan åka iväg på nästa planeringsmöte inför ett stort arrangemang nästa år. Det blev också, inte helt förvånande, ett bra möte! Snabba och bra beslut både för mig och andra. Härligt!

Nu tror jag att jag måste gå och lägga mig snart så att jag får ta med mig den här positiva energin in i drömmarna... Jag kommer att sova så gott! Kärlek till dig min fina kollega! Så här ska vi ha det när vi har det som sämst... :)
 
 
#1 - - Eivor Norén:

Så härliga bilder på er...skrattyogapass..ha..ha Ni är störtsköna.Kram

Svar: Haha! Tack! Det här har verkligen varit terapi på hög nivå! Ont i käkarna... Kram!
Monica Lindgren

#2 - - KLarin Lå:

Ett gott skratt förlänger livet:-)) Du och Åsa har förlängt livet på massor av människor genom de senaste åren. Inklusive mig förståss!

Svar: Tack Karin! :)
Monica Lindgren