Rörigt...

Det är lite mycket just nu och jag tränar mig i att göra en sak i taget. Det går sådär... Eller rättare sagt ganska dåligt...

Igår kväll satte jag mig för att skriva om en av sångtexterna och korrigera i "White Christmas" manus så att det skulle vara korrekt till dagens rep. Under tiden så försökte jag korrekturläsa "Norrländsk Passions" nya hemsida och svara Teaterföreningen i Norsjö som behövde hjälp med lite bilder. Jo, vi ska spela där på lördag och eftersom vi saknar teknikerna så blir det inte planerade "Mens Night 2" utan en annan "Helkväll med Monica och Åsa" där vi satt ihop ett nytt program som ju också måste repeteras...

By the way: Vackert väder igår...
 
Fortsatte också diskussionerna om biljetterna som jag skickat ut frågor om. Svaren kom hela kvällen och var i princip olika... Haha! Fortsatte korrekturläsningen, fick lite information om Norsjö, bloggade, fick en fråga om beräkningar av hotell, traktamenten och biljettintäkter i Övik för "Norrländsk Passion", fick de nya musikgrunderna till "White Christmas" som jag skulle ladda ned (såååå bra grabbar!), följde en diskussion om Folkparkens biljetter på Tickster, fick fråga om medarrangörer till vårens föreställningar som jag ännu inte börjat ringa... Puh!

Nånstans där somnade jag som tur var! Och idag kom jag mig både upp och iväg strax efter nio för en repdag med Åsa i Piteå! Ja, det var lite splittrat ett tag eftersom jag målade ögat, slevade i mig yoghurt och hade ett högtalarsamtal samtidigt... Nåja, jag kom mig iväg till slut!
 

Träffade på en intressant transport i Pitsund...


Vingar till en vindkraftverk! Herregud så långa!


Sedan gick det oerhört långsamt eftersom jag inte fick köra om... Jag hann dock både instagramma och kolla mail... Haha!


Framme hos Åsa började vi jobba och började med att provsjunga alla låtar till nya grunderna! Jättekul! Svarade också på några mail kring projektet. Och åt ett par otroligt goda kex med ädelost...

Sedan fortsatte vi med rep inför Norsjö och det känns ganska lugnt! Vi känner ju varandra väl på scenen och det underlättar otroligt! Ja, sen har vi ju kul också...:) Och idag blev det mest skrattanfall när vi skulle prova kostym till ett av numren... Oh my God! Inte blir det vackert... 


Åsa ser mest tveksam ut... Jag verkar inte ha förstånd till det... Haha!


Det blir nåt sånt här... 

Mailbombning om tekniska frågor som jag svarade oerhört kortfattat på. Alla måste ha trott att jag var sur men jag hade ju egentligen inte avsatt tid till det idag... Tog emot lösenord till arenan på Ticnet och vidarebefordrade till BC i Umeå så att de ska hinna lägga upp biljetterna även där.
 

Lunchpaus! Åsa bjöd på en kanongod svamprisotto! Och till efterrätt: Palt! Vad annars? Haha! Ja, hon är både nyfiken på världen och otroligt lokalpatriotisk... För att dämpa det senare något så fick hon idag en Skellefteå-mössa i present! Hon tog inte på sig den direkt... Varför? ;)


Hittade roliga handskar som blir perfekt i ett nummer! Lite julrött måste vi ju ha! Repade dialoger, tog emot en ny ljudoffert till projektet på mailen, pratade om tekniska rekvisitionen på telefon, pratade med regissören och planerade ett par arbetsdagar nästa vecka. Noterar nu att jag måste be Stina boka flygbiljetter... Och kalla alla till möte... 

Ja, vad ska man säga? En ostörd repdag? Njaaa.. Tyckte ändå att jag var närvarande vissa stunder och att min simultankapacitet är hyfsad - men inte är det bra! Två halvtider är ingen lyckad kombo - men jag tränar och blir förmodligen bättre på det här framöver. Imorrn blir det halvdag på teatern och nu måste jag försöka räkna ut hur mycket tid jag gjort idag? Egentligen ingen - fast med fullständig närvaro... Haha! Ja, jag kunde ha stängt av helt men det är också svårt när man har en "spindelfunktion". Alla behöver svar och jag är väl för nyfiken...

Vi avslutade i alla fall med att ta en promenad med Alma och åka på stan för att göra en del inköp till föreställningen. Vad vi hittade här ska vi inte prata om heller... Haha! Men det blir bra och premiär 29 november!

Nu ska jag bara skicka ett par mail och sedan är jag klar för idag! Jag skrev inte upp alla detaljer idag för att beklaga mig - jag tycker bara att det är intressant att följa bloggen som en dagbok och notera att jag inte alltid gör en sak i taget... Learning all the time - men lite rörigt är det.