Passionerad?

Och idag blev det teater och Norrländsk Passion för hela slanten! Har suttit med budgetarbete igen och nu ser det i alla fall ut som om vi är i balans - har t o m lyckats komma över på plussidan! Så skööööönt! Imorgon ska vi fortsätta tillsammans med representanter från Norrbotten och Västernorrland. Sedan borde vi ha fattat alla nödvändiga beslut så att vi kan jobba vidare! 
 
Känns lite tradigt att harva med ekonomin men när fem teatrar är inblandade och projektet måste bära sig själv så måste man vara noggrann och tydlig. Det blir ju lättare för alla att förhålla sig då. 

Hann också med möten med regissören som är på plats och få lite mer kött på benen när det gäller tänket kring själva innehållet. Det var väldigt bra och högst nödvändigt för både mig och Jonas eftersom vi presenterar föreställningen för både medarrangörer och publik! 


Avslutade dagen på teatern med att se sista föreställningen av "Vi besvarar ditt samtal så snart vi kan"! En annorlunda och lite TV-mässig produktion om ett callcenter i Bastuträsk och vad som händer när människor ställs mot varandra i en konkurrenssituation. Härligt med musikteater och smart scenografilösning med både landsbygd och glamour! Låter spännande va? 

Såg den tillsammans med fina Olle Törnqvist som ju ska regissera det kommande projektet där fragment ur både den här produktionen och fyra andra, samt nyskrivet material, ska bilda helhet om Norrland idag. Det kommer att bli storslaget! Han är bara såååå bra!

Med var också på plats ikväll på sin gamla arbetsplats! Hon är ju projektledare för passionen och ska vara med på möten imorrn. Det lär bli en lång men konstruktiv dag! Känns bra och nödvändigt!

Nu vill jag att vi fattar beslut och går vidare eftersom jag egentligen inte har tid med det här projektet den kommande veckan. Känns som om jag bara måste hålla på med White Christmas för att bli klar till premiären nästa fredag! Det blir med andra ord textplugg redan imorrn kväll för att allt ska landa. Torsdag är det rep igen och sånglektion! Så rooooligt! Ja, allt jag håller på med nu är faktiskt otroligt stimulerande och jag vill verkligen inte vara utan teaterprojektet. Jag vill bara stoppa tiden en vecka och hinna med... Haha!

Det blir ingen lång blogg idag. Måste slänga mig i säng och ladda för en lång morgondag. Ska också ta med mig frågan: Vad är Norrländsk Passion för mig? Vad är den t ex för er? Vad brinner vi för? Stora tankar så här på kvällskvisten... :)
 
 
 
#1 - - Maria:

Den största passionen för mig är den ljusa sommaren och närheten till havet!!!

Svar: Ja, det är helt underbart! :)
Monica Lindgren

#2 - - Emilie:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se