Måndag morgon...

Idag har det varit morgon hela dagen - mest för att den där rackarns fullmånen höll mig vaken ett par timmar i natt. Det var tur att jag fick vakna upp tillsammans med en varm och go' tjej som hade med sig egen lampa och inte heller hade något emot att ligga kvar och mysa en stund i sängen. Tur - eftersom 06.30 inte är min favorittid att stiga upp... Haha!


Det blev lite morgonmys i soffan också innan det var dags för oss vuxna att dricka kaffe - och för Mysan att klä på sig!

Och vips var det klart! Hon är en så stor och duktig tjej nu! Den uppladdningsbara lampan har jag köpt på IKEA och den byter både färg och går att kopla loss och ta med sig. Blev tydligen ett lyckat köp.
 
Följde My till förskolan och sedan hem för att fixa till sig inför en ny repdag med Åsa! Nu har vi ju inte så många kvar innan det är premiär och det börjar kännas...
 

Men vi jobbade på bra och hann med två genomdrag idag! Härligt att ha med sig ännu en klippa på scenen! Ja, jag kan nog faktiskt kalla mig klippa själv också (var det skrytigt?) eftersom ingen av oss står direkt handfallna inför en publik. Otroligt skönt!

Vi hade också bra publik som gav oss konstruktiv kritik och bra idéer att ta med oss! Tack Lillemor och Mie! Det är så "gött" att ha er!

Lillemor regisserade ju Mens Night 2 och får gärna vara med nästa år om det blir ännu en stor produktion! Mie är ju alltid med oss och fixar så att alla får underbar mat - och ser till att allt hänger ihop! Det här är också två klippor! Lägg därtill Sofia och Elin på Folkparken och Anna som sätter ljuset så har ni en septett tjejer som trivs med att jobba tillsammans.

Det är faktiskt kul att vi nästan bara är kvinnor i arbetsgruppen - tydligen är det inga problem med att hitta erfarna och kunniga tjejer i den här stan? Haha! Men för att jämna ut det hela så har vi ju världens bästa Peter på ljudet! Han är så bra att vi inte behöver någon fler man... :) Tack också till dig som kom på eftermiddagens drag. Det är skönt att ha dig med på tåget!

Bra rep och sedan hem för att vila lite innan vi satte oss med texterna och gjorde (en sista?) bearbetning! Nu känns det riktigt bra även för en självkritiskt människa som jag. Man blir sugen på att stå på scenen igen! Lovely!
 

Och vi hann avsluta lagom till mitt träningspass som idag leddes av en alert men lite sömnig Tindra! Ja, hon tar gärna emot men det är bara hundvakten Kicki som hon blir riktigt glad över att se. Mig är hon fortfarande lite rädd för och det kan bero på att jag resolut tog upp henne en gång när hon var liten valp... Även om jag älskar djur så gjorde jag nog ett övertramp hon inte glömmer...

Nåja, det blev ett kanonbra pass och Anki körde hårt med oss. Tack! Förmodligen kommer jag inte att kunna röra armarna imorrn men då får jag väl sitta stilla - och prata istället för att skriva. Käften är det ju inget fel på! Haha!

Nu: Soffläge och sedan sängläge! Mmm... Jag längtar efter att soooooova och innan man vet ordet av är det morgon igen!