Lek och allvar!

Vi börjar väl med leken direkt eftersom den tillhör genren "värdelöst vetande" eller nåt. Vi har ju en katt som är drygt 11 år men fortfarande inte är fullväxt rent kroppsligt - och ibland inte mentalt heller... Haha! Nu uppvisar hon vissa genidrag ibland så man ska kanske inte döma katten efter pälsen eller vad det nu heter. Hon har lärt sig att inte gå upp i soffan eller på bordet och det funkar faktiskt klockrent efter att vi från början varit tydliga med "nej!".

Hon leker dock fortfarande som en liten unge och det är kul! När Emilia bodde hemma och tränade ofta så blev det en hel del snoddar och hårklämmor i omlopp. Dessa gömde hon under mattor och i matskålen! Ja, det kunde ligga upp till 7-8 hårklämmor under "knärterna"! Haha! Och när hon gömt dem under mattan kunde hon ligga länge och kika för att se om de skulle komma fram igen... 
 

Igår gav jag henne ett elektriskt värmeljus som man kan blåsa av och hon blev rätt fascinerad!

    
För att inte säga helt "kollrig"! Hon jagade det där ljuset som slog av och på och det blev ju ännu roligare! 


Och vi hade tydligen inget roligare för oss än att kasta oss in i leken vi också... Haha! Ja, det är befriande att tjollra bort lite tid - särskilt när den i övrigt är fylld med mer seriösa funderingar!

Idag var det bara att dra igång tidigt och ge sig iväg till teatern! Började dagen med ett möte tillsammans med producenten från Teater Västernorrland som var på besök. Det är ju bra att inte bara ses på mailen!


Därför fick jag också en trevlig herrlunch tillsammans med Stefan (Producenten), Olle (Regissören) och Tage (Tekniska chefen). Som vanligt god mat på Nordanågården! 
 

Ja, det blev lite strunt även här! Eftersom vi var ensamma på övervåningen (jag hamnar av någon anledning ofta där uppe... Högljudd? Jag? Haha!) så hängde vi till tavlorna och tog lite bilder! Här är Tage seriös "nanting"!


Och Olle som vanligt med glimten i ögat! Jag frågade Tage om han inte kunde ta en bild av mig också så att jag kunde ha till bloggen? Jodå, det hade han redan gjort! Bra initiativ Tage!


Eller? Haha! Jag tror att jag måste lära honom att man gärna vill se framsidan på folk... Men han kanske tyckte att det här var min bästa sida? 


Fint och friskt i markerna idag och så även på Nordanå! Och halkigt... Jag tycker bättre om snön än det här regnandet och ishalkan. Den får de gärna ha kvar söderut!


Och efter lunch var det bara att dra igång budgetgenomgången! Vi fick även besök av en delegation från Norrbottensteatern för att vi gemensamt skulle gå igenom och se till att inga poster blev bortglömda. 

Det gick... BRA! Fick mycket beröm för min spariver eller egentligen mitt arbete med att ta fram faktiska underlag till budgeten och det är ju kul när ens arbete uppskattas. Nu är det ju inte bara jag som ska ta åt mig äran. Vi är många som slår våra kloka huvuden ihop. Har i alla fall fått förnyat förtroende och kommer förmodligen att jobba mer än halvtid med det här efter nyår. Men först ska jag och Åsa ha premiär och spela White Christmas! Man ska ju leva också... 


Fransesca som är ny teaterchef och Ylva som är administrativ chef på Västerbottensteatern var nöjda efter den långa sittningen!


Projektledaren Med var också nöjd och visar gärna med kroppsspråket att vi har för lite pengar och behöver all sponsring vi kan få! Eller så är hon bara helt oskyldig? Haha! Hon kommer hur som helst att jobba mot företag och organisationer för att få in mer pengar för kostnader som vi vet att vi kommer att behöva ha täckning för.


Ulrica och Karin från Norrbotten vinkar glatt och är minst lika oskyldiga - eller barskrapade! Ulrica hade för övrigt en ursnygg kofta som jag glömde fråga var hon hittat... Tur kanske... Den såg dyr ut! Haha!


Fransesca och Tage i en sista - helt likadan - uppställning! Tack alla för idag och bra jobbat! Imorrn ska jag jobba vidare med vår egen föreställning! Det blir sång på förmiddagen så jag har faktiskt bestämt mig för att kravla mig till sängen...


Jag hann ju iväg på träning också! Och Tindra var med! Vad trodde ni? Ett bra Tabata-pass med hennes matte var precis det jag behövde!

Nöjd och glad efter en maratondag visar jag glatt upp mitt svettiga fejs efter träningen! Nu har jag bakat två matbröd och gjort en kycklinggryta så nu får det räcka. Här ska sooooooovas!