Jobblördag...

Jo, jag har själv bestämt att den här lediga helgen ska ägnas åt arbete så jag klagar inte. Det känns hellre som att jag startar den maskin jag faktiskt kan vara ibland och bara betar av saker och ting eftersom. Min farmor var sådan så jag antar att jag har det efter henne på något sätt. 
 
Därför kan jag nu pricka av det färdiga bildspelet till Norrländsk Passion och text till detsamma, renskrivning av budget och en rapport ut till alla som är inblandade - samt påfyllning av material i dropboxen så att alla ska kunna ladda hem det viktigaste! Oj, så lite det där såg ut... Det tog ju hela dagen... Haha! 
 
Har också bett alla respektera att jag bara ägnar mig åt White Christmas den vecka som kommer (ja, med avbrott för presentation i Umeå på måndag kväll - men den har jag nu förberett och bett om feedback på). Nu är det bara vår produktion som gäller!

Längtar efter att ta fram de vita klänningarna igen - och efter dig Åsa! Det här kommer att bli så kul!

Och till oss har jag börjat förbereda bildspelet, laddat upp bilder och loggor och delat med övriga. Det som återstår nu är textplugg - och Emma... Haha! Ja, hon kommer alltid sist! Precis som för Åsa med sin Belinda. Figurerna är lättast och klarar sig själva på något sätt. Det är i alla fall skönt. Och jag har idéer så det kommer ikväll (Oj, är klockan 22???) eller med större sannolikhet imorrn.
 
Annars då? Inte mycket. Maken stökar och dammsuger och jag bara sitter vid datorn... Ja, jag har ju lagat mat. Det får man inte missa!
 

Igår västerbottensöverbakt torskrygg! Mmm...


Idag en magisk köttgryta på en amerikansk högrev som jag fått av Pär och Mie! Jag trodde inte att det skulle vara så här bra! Man kan i korthet säga att det blev dubbelt så mört på hälften så lång tid... Och såååå gott! Jag valde att servera trattkantareller och lök till. Inga grönsaker i grytan - den stod bra för sig själv! Tusen Tack än en gång för köttet! Jag som propagerar svenskt får nog jaga vidare för att hitta motsvarigheten här! 

Och slutligen kom grannflickorna över med två strutar karameller som de gjort själva tillsammans med mamma! Preciiiiiiis vad vi behövde! Jag blev så paff och så glad när de sa att de hade tänkt att vi skulle få dem. Tänkte sen på de matcheckar jag skickat i veckan till ytterligare två behövande familjer via Matkassen. Kanske är det så att den som ger får tillbaka? Goda var de i alla fall! Särskilt de med hallonsmak... :)

Tack datorn för idag! Du har verkligen kämpat och gjort precis det jag velat! Nu lägger jag ned och ser fram emot att bli klar imorrn!