Helkväll i Norsjö!

Just hemkommen efter en magisk kväll i Norsjö! Efter en tuff arbetsvecka kändes det inte sådär värst kul att åka och jobba en lördagkväll men när man får vara två går allt så mycket lättare - och när man dessutom får ett så härligt mottagande av arrangörer och publik så är det bara att njuta! För när allt kommer till kritan har vi ju världens roligaste jobb!
 

Och här sitter vi i logen och ska börja fixa till facen! Tummen upp som vanligt!


Ja, hur skulle det se ut om man gjorde en motstridig tummen ned? Illa...


Eller om man såg så här desperat ut när man ska vara positiv? Haha! Ja, vi hann tjollra på lite också. Vi är två mycket sjuka människor... Eller som arrangören sa: Sjukt roliga! Ja, det köper vi!


Piffat och klart! Bara att gå ut och ta emot publiken!


De trängdes i horder och det var bara för oss att hälsa välkommen! Ja, en del av oss raggade lite också... 


Men Åsa.... Det där är ju min kompis man... Eller var...? Haha! Till höger ser ni Ivan som är en av lustigkurrarna i Teaterföreningen!


Och här är nästa: Hasse! Han är också pappa till min närmaste granne! 


Gunilla är en klippa i föreningen och min kontaktperson. Här tar hon emot tillsammans med de övriga i styrelsen!

Det blev sedan en skrattig, härlig och väldigt avslappnad kväll där publiken var med på noterna och allt flöt på precis som det skulle. När man väl kommer sig upp på scenen vill man aldrig gå ned... Och vi har så roligt ihop när vi jobbar! Vi hann t o m ut i pausen och surra (och äta en bakelse men det skriver jag inte om eftersom ni säkert tror att jag äter sötsaker hela tiden... Haha!).


Stort Tack till vår vikarierande tekniker Willy som skötte sig med den äran och inte missade en endaste que! Snyggt jobbat!


Tack också till Medans egen hustomte Anders som alltid är så här glad! Kul att få komma till er igen!

Hemresan var väl mindre kul med fläckvis isgata, genomslag, slask, vattenplaning och en maxfart på 70... Men jag träffade i alla fall ett par kompisar i den sena timmen:


Det är en fördel att man inte kör fort såna här gånger...

Märkligt väder. Månen sken så där starkt hela vägen och moln brukar man väl inte se på natten? Men det är något oväder på gång så jag tycker det känns skönt att ha landat hemma!

Tack Norsjö för en härlig kväll! Vi kommer gärna tillbaka! Och för er som inte besöker samhället så ofta kan vi rekommendera Frasses Kebab med hembakt bröd! Kanonbra!

Medan jag var borta har Oskar och Lisa kommit hem från Gran Canaria och ligger och sussar här hemma en natt innan de åker norrut igen. Ska bli härligt att ses imorrn bitti för att höra hur resan varit! Men nu ska jag bara sooooooova!