Sommar 2!

Hoppas få skriva den här rubriken måååånga gånger! Det är bara för härligt! Vaknade tidigt men såna här dagar kan man bara inte somna om. Jag hade ju lite planer på uteaktiviteter. Det var jag inte ensam om!



Maken håller på att reparera taket och han har god hjälp... Men Skrållan! Du måste ju göra nåt! Hon bara maskar...


Tror att de till slut valde att gå skilda vägar... Kanske lika bra! Arbetsvägran är inte OK Skrållan!


Ja, jag var ju faktiskt upp på taket och tittade. Detta tack vare denna hyfsat robusta trappa som maken byggde för fler år sedan. Förr hade vi bara en stege och med min svindel så tog det väl nästan tio år innan jag vågade mig upp på vinden första gången... Benen skakade! Nu känns det betydligt bättre men den här höjden är kanske max!


Fick främmande av det här "brudparet" som idag firade 61 år som gifta! Respekt! Vi fikade lite ute i solen innan jag åkte för att köpa färg och hinna på ett möte.


Maken då? Jo, han höll till på taket men jag gillar inte att hålet han håller på med bara blir större och större... Du skulle ju laga det? Nåja, han var glad så jag lät honom hållas!


Varmt var det i alla fall så han fick sprätta en kall och ta en paus! Ja, det här är det närmaste kalla man får när man håller till på så höga höjder... Haha! 


Själv har jag ägnat mig åt målning av utemöbler. Den här gruppen har maken gjort och den är jättefin - men saker med så många ribbor bör inte tillverkas... Och måste de finnas så ska de i alla fall inte målas om! 


Tror att det här projektet steg mig åt huvudet... Haha! Eller så har jag fått solsting eller nåt. Ja, det tog i alla fall en stund och det känns i ryggen att man stått som en krok - men till slut var det klart! Och hur gick det för maken?


Still in the "hell hole"! Men det börjar tätna nu...


Precis när jag var klar fick jag besök av finaste Anna som var lika sugen på kaffe som jag! Anki kom också förbi och hon hade gärna fått kaffe - men tyvärr dricker hon inte den här typen av rävgift... I love it! (säger jag nu när jag är inne på kopp nr 18 för idag...)

Men ni ser ju hur välmående jag är? Så nog är det bra med kaffe! Haha!


Anna måste ha druckit ännu fler koppar som fortfarande kan gå ner i brygga... Kaffe ska kanske bli min nya diet? Fast det har ju å andra sidan varit min de senaste åren och det har ju inte gått särskilt bra! Jag kan inte ens vika händerna så här...


Sommarkänsla kräver dock sommarmiddag i uterummet! Tur att inte maken hakade på mitt förslg om pizza... Det blev istället sallad med haloumi, soltorkade tomater, rostade solrosfrön, sockerärtor och annat gott!


Grillad fläskfilé och Nyhléns färska chorizokorvar! Förvällde också vit sparris som serverades med brynt smör... En ren naturprodukt! Måste alltså vara helvetiskt nyttigt! Haha!

Nä, det blev som ni ser ingen träning och jag har lite dåligt samvete för det... Känns som om jag skulle kunna gå ut nu men det blir förmodligen en runda imorrn bitti istället! Och sen lite mer målning och inköp av ny torkvinda! Här ska tvättas! Inget gott som inte har något ont med sig... Tjolahopp!