Solig jobbdag!

Idag har jag verkligen glassat i solen! Jobbat - men njutit av vackert väder och många härliga människor som jag fått frottera mig med! Började med textjobb i solen, tog paus och åkte ner för lunch med bästa Peter där vi planerade våra kommande jobb torsdag och fredag på Statt! 

Under eftermiddagen blev det väl lite oönskat planeringsarbete p g a en del ändringar men det är ju smällar man får ta och det löste sig också på bästa sätt. Och ikväll har jag varit med och invigt ICA Supermarket i Kåge som än en gång byggt ut butiken! De satsar verkligen stort och har en väldigt brett sortiment att erbjuda de som bor i området. Jag förstår varför folk handlar lokalt när det ser ut så där. Snyggt jobbat!
 

Började med att gå en sväng i den tillfälligt stängda butiken för att bekanta mig med personalen och butikens framtoning, historik och framtid. Här är Adam Sundin igång med att dokumentera en del av nyheterna! 


Och utanför hade folk börjat samlas för att äta gratis parisare och annat som bjöds. Men vem fick jag syn på då?


Jo, men är det inte den fantastiske Viktor Arvidsson i Skellefteå AIK! Med buckla och allt! Måste utnyttjas... 


Ja, jag tror han blev jätteglad över att få posera med en tant! Haha! Jag ser i alla fall så nöjd ut att ler jag mer så spricker jag...


Sundin och Bohman går igenom programmet!


Sedan startade allt från scenen och Mats plockade upp den utmärkta personalen för lite intervjuer. Deras specialitet är ju den personliga servicen och när det gäller kundservice ligger den här butiken topp 10 av 450 butiker i landet! Inte illa!


Naturligtvis fick hockeyesset också komma upp på scenen innan det var dags att börja skriva autografer till alla glada barn som samlats! Sedan var det min tur och här har jag fått låna några bilder av Carina Hedlund som både är fotograf och tvillingsyrra till Butikschefen Peter Jonsson!


Ett roligt uppdrag och Emma trivdes i solen! Här besiktar jag butikschefen och konstaterar att han håller formen! (Foto: Carina Hedlund)


Och här fick Emma autograf!!! Och faktiskt också kram!!! Han är väl för behändig!
(Foto: Carina Hedlund)


När det inte fanns något invigningsband att klippa för Kommunalrådet och Butikschefen så hittade Emma en elastisk binda och två nagelsaxar i väskan...
(Foto: Carina Hedlund)


Efter scenuppträdandet var det dags att mingla i butiken där det för övrigt var provsmakning på det mesta! Ja, även tårta... Haha! Emma och Henry testade allt! Här ser vi nästan "normala" ut...



Annars är det ju så här på bettet som man vanligen ser oss! Kul att jobba ihop idag!


Fast Henry var mest intresserad av brudarna och den alkoholfria cidern som steg honom åt huvudet direkt...


Rolle från Nyhléns bjöd på kallrökt kött och korvar - samt visade också det nya skåpet där de hängmörar kött! Intressant!


Och jag fick träffa den yngsta Skrotaren som till vardags heter Miranda och var där med sina bästa vänner!


Det senaste tillskottet är också en fruktbar och det var ju inte Emma sen att koppla till fruktbarhet som hon trodde sig kunna köpa... Henry, han surrade och åt! 

Efter att ha pratat oss trötta och ätit allt som gick så vände vi hemåt och här avslutar jag med en bild av Henry och Fergusonexperten Yngve Furberg som ofta bistår oss med traktorhjälp! 
 
Kul jobb, glada människor och häääääääärligt väder! Nästan för bra för en invigning men kul ändå! Hem igen och ut för en löprunda som väl gick upp och ner. Det blir ofta lite intervaller men det är ändå bättre än inget! Skönt att ha fått röra på sig efter tårtätningen! Nu ska jag sova och ladda för morgondagens uppdrag. Hade kunnat skriva mer om allt som hände men jag är för trött. Sov gott alla glada - det ska jag! :)
 

Tjolahopp! 
(Foto: Carina Hedlund)