Mord, mat och motion!

Mysig morgon blir det automatiskt när man vaknar med en go' 4-åring i sängen! Hon fick, helt naturligt, en kort längtan efter mamma och pappa men när vi steg upp för att äta frukost så var det som bortblåst igen! Hon är bara för fin att ta hand om - inga problem någonstans! Ja, hon testar ju vart gränserna går men konstigt vore det annars!
 
Efter en kort stund i soffan med filmen "Bilar" så gick vi ut för att spela Boccia innan hon skulle bli hämtad. Ja, jag har köpt ett litet där det fanns gula bollar... Hon äääääälskar ju gult! Och spelade också riktigt bra! Tyvärr fick hon syn på en mordisk upplevelse i närheten av spelplanen:
 

Här har myrorna med samlad kraft anfallit en daggmask som kämpade för sitt liv. De bet sig fast och jag tror att den bara levde i ena "änden"... My blev förskräckt och krävde att vi skulle rädda den...


Här har jag på hennes order flyttat den till bron men en av myrorna vägrade släppa taget! Något större liv var det tyvärr inte i masken... Vi beslöt oss för att lägga den i rabatten och My lovade att hon aaaaaldrig skulle glömma den! 


Lite eftertänksam... Ja, man blir ju det när man varit med om en begravning... Men så kom mamman och pappan och då var det bara glädje igen! De skulle iväg till morfars idag och My hade tagit på sig bästa klänningen!

Själv klädde jag ner mig och åkte för att köpa blomjord. Idag har det varit plantering för hela slanten och jag har satt ut så mycket som jag vågar. Men man kan ju bära in eller lägga över så resten blir nog nergävt imorrn! Jag chansar!


Och på eftermiddagen blev det paus och då kom Anna förbi en stund! Trevligt! Maken kom också hem efter att ha varit hos farfars så vi fick en gemensam kaffe i solen! Tyvärr (eller glädjande nog?) dök det upp lite moln så att jag kom mig iväg på en motionsrunda! 


Gick hyfsat idag men jag har lite svårt med syresättningen. Om jag springer en kilometer och sedan går hundra meter så kan jag springa igen. Det är som att luften tar slut. Men det blir bättre och bättre - bara att hålla i! Skrållan hälsade mig välkommen hem! Eller så ville hon bara att jag skulle bjuda henne på snus? Nääääeeee...


Och om ni undrar hur det gick med dynorna så kan jag berätta att de nu är utbytta mot några riktigt färggranna! I beige... Haha! Det får bli blommor i färg istället!


Fast jag inser att många av blommorna jag planterat också är vita... Vilken färgsymfoni det blir i år... Här ska jag rikta ett tack till finaste svärmor som gav mig pengar till födelsedagsblommor! Det blev vita Solanum (Potatisblomma) på stam framför bron! Fiiiint! Tusen Tack! 


Och för att ni inte ska tro att vi äter renfilé hela tiden så publicerar jag kvällens middag! Nyhléns färska korvar med sallad och förvälld spetskål med en klick smör... Jooo, väldigt gott! Och framför allt fanns allt hemma i kylen! Jag hade ju tänkt fisk idag men glömde ta upp och då fick det bli så här.
 
Nu sitter vi fortfarande i uterummet och myser, bloggar och ser friidrott på TV! En ganska behaglig tillvaro! Ha en bra lördagkväll alla så hoppas vi på sol och mer plantering imorrn!