Maj!

"Sköna maj välkommen" borde man väl sjunga idag men det blåser så förbaskat kallt att man helst inte sjunger alls... Glad ändå att jag och Anna hade bestämt innan att vi skulle ses och gå Broarna runt! Hade jag fått frågan nu hade jag nog backat ur... Haha! Men är sällskapet varmt och gott så går det lätt ändå!
 
Fina Anna! Vi har inte setts på över en vecka (sedan vi kom hem från Barcelona) så det var hög tid! Jag saknar ju min "sambo" och reskamrat!

Det blåste kallt men med mössa på och god fart så stretade vi oss ändå runt! Här passerade vi som vanligt Landskyrkan! Och brasan från igår hade heller inte brunnit ut. Måste ha varit en sur hög...

Kort stopp på Lejonströmsbron för att kika lite på älven och vattenvirvlarna!

Och var är vi nu då? Kyrkogården på Sunnanå! Här började vi också få medvind...

Därför var vi ganska snabbt tillbaka igen på Nordanå som idag så lite grått ut. Längtar efter att det börjar grönska i träden! Det är så vackert när det börjar "schaa" i träden. Ja, jag vet inte om jag stavar det rätt men man säger så på bondska när det börjar skimra så där fint och ljusgrönt strax innan löven slår ut.

När jag kom hem hade jag ändå fått upp någon sorts värme och energi! Tog fram räfsan och började kratta lite på tomten. Skönt att få bort riset från rabatterna närmast i alla fall.

Ni ser ju att det återstår en hel del snö ännu... Och om ni tror att det gröna som nu tittar fram är gräs så tar ni fel. Vi gödslade och mossbekämpade förra året men det verkar inte ha hjälpt nämnvärt. Mossan spirar som aldrig förr!

Planterade också penséerna som maken hade köpt. Hoppas att de lyssnar på lådans budskap... Just nu ser det lite ynkligt ut. Och ja, det är samme man som tillverkat lådan! Han är både händig och klok!


Själv ser jag massor med jobb när jag börjar vara ute. Kanhända dags att torka fönstren? Det här är Skrållans favoritplats där hon sitter och klappar på fönstret när hon vill bli insläppt. Syns det? Haha! Hon borde få torka själv...

Nu laddar jag för ännu ett träningspass i afton och sedan blir det nog grillmiddag! Har träningsvärk överallt men jag biter i det sura äpplet och vet ju att det är bättre att träna mer än att ligga stilla! Let's go!