Gapflabb?

Ja, jag skrattar ofta och mycket! Och oftast är jag nog faktiskt också glad. Men inte alltid... Vissa dagar är man verkligen ingen "kung" och vissa saker tar ju mer ont än man tror - men jag lever med den övertygelsen att om man pratar igenom saker som känns svåra så går de snabbare över. Eller så förstår man åtminstone sin egen och andras reaktion bättre. Det är det man har sina fina vänner till. Att bubbla, fråga, ifrågasätta, få medhåll, få kritik - utvecklas! Det behövs. Åtminstone för mig som har massor med fel och brister som behöver förbättras!
 
Anledningen till att jag skriver om gapflabb är Mia Skäringers krönika om lyckofasaden. Läs den gärna: http://www.expressen.se/kronikorer/mia-skaringer-lyckofasaden-tar-dod-pa-oss/
Och anledningen till att jag skriver om vänner är att jag idag träffat en fin och väldigt kär vän! Jag har också hälsat på finaste syrran som också är en av mina bästa vänner! Nära och goda vänner växer inte på trän' så jag vill bara tacka er för att ni finns! Ni gör mig glad och betyder mycket för mig! 
 
Annars har det varit städning på schemat idag! En väldigt nödvändig sådan! Ja, hur ofta skriver jag om städning egentligen? Ni ser där! Vi ser fram emot synnerligen välkommet främmande ikväll och man vill ju inte gärna att de ska få astma när de dyker upp... Vem det är ska ni snart bli varse!

Jag har också hunnit iväg för att träna ett pass Indoor Walking! Lite svettigare look idag! Blev t o m kallad "brutta" på Facebook! Haha! Tur att det också stod "mogen" i samma mening...

Snabb middag med spagetti och köttfärssås som vi inte ätit på länge. Sedan iväg på möte och ett snabbis till syrran!


Ja, det är ju inte bara syrran och hennes man jag hälsar på... Finaste My får ju mesta uppmärksamheten! Nu vill hon komma och sova över hos oss och det ska bli jättekul! Bara vi får föräldrarna att planera in en barnfri kväll... Haha! Hon viskade också i örat på mig att vi skulle göra chokladbollar men inte säga något till mamma och pappa... Troligen kommer hon att linda mig runt alla sina små fingrar!

Fick också kaffe på deras nyinredda balkong! Så fint det blev med nya möbler! Ett nytt "bätterställe"! Och från ett sådant direkt hem till ett annat:

På baksidan hade Skrållan klättrat upp på räcket för att ha full uppsikt på husse när han monterade nya grillen:


Ta-daaa! Ingen märkvärdig sådan men en ny med gasol eftersom den gamla rostat sönder. Man har ju läst historier om hur folk gått åt när de grillat inomhus - är det därför det står "Outdoor" på kartongen? Ja, den här ska i alla fall inte in i huset!
 
Nu ska jag sätta mig i soffan och invänta gästerna! Ska bli fantastiskt roooooligt!