Fredagsmyyyys!

Jobb och nöje i en salig blandning - och under en gnistrande sol! Den gör det enkelt att leva! Började dagen med möte inför ett kommande jobb som kommer att bli hur trevligt som helst!
 

Ni som ännu inte anmält er till Entreprenörsdagen 31 maj - gör det! Det finns platser kvar och är en eftermiddags- och kvällsaktivitet där man bl a får chansen att lyssna till Pär Johansson från Glada Hudikteatern! Nätverkande, middag och underhållning av både Färdtjänst med Peter Fjällström samt undertecknad i sällskap av bästa Åsa! Kommer att bli hur bra som helst! Allt för endast 395:-!
Läs mer och anmäl er på: http://entreprenorsiskelleftea.se/
 
När jag var klar där råkade jag gå förbi min alldeles utmärkta optiker "Klarsynt", eller f d "Optiker Burman". De är så suveränt professionella, har så bra service och snygga bågar! Och det här får jag inte ens betalt för att säga. I love them anyway! Glädjande nog hade de visning idag och det kan man ju bara inte motstå...
 

Se där! Här har ni mig med mina nya vänner Jim och Mick från Belgien som representerade "Theo Eyewear"! Glada, pigga och pratsamma! Som jag! Haha! Plus i kanten för att de noterade att jag hade Leica-optik på kameran! 

En kompis till Jim har nåt ställe där de arrangerar Stand up-kvällar och även tar emot komiker från andra länder så nu är jag nerbjuden till Antwerpen! De ska också vara mina nya agenter... Thank you boys! Oj, vad de ska ångra sig... Och bågarna jag testade var helt perfekta! Kanske något att satsa på längre fram? När jag ska åka till Belgien? Nice meeting you!


Sedan hem och forsätta gräsklippningen! Maken hade startat och bara framsidan återstod. Det är ju min favoritklippning så jag njöt (jo, man kan väl göra det första gången på säsongen?).


Åkte också och handlade, köpte blommor till krukorna och även dessa dynor som maken kanske tyckte var helt förfärliga men som får vara hemma på prov tills imorrn. Alla blommor går i vitt och rosa så det kan bli snyggt... Eller? Ja, jag är inte helt säker ännu!


Därefter var det dags att hämta kvällens gäst: My! Här är hon på väg till min bil med väskan packad och matchande handväska i näven! Välkommen till oss vännen!


Här fick vi en bild av söta syrran (så fin ikväll!!!) som fick chansen att gå på Bryggargatan med sin man och testa deras nya meny! Och jag har fått bilder hela kvällen så att snålvattnet runnit... Måste dit!


My fick minsann hjälpa till att färdigställa kvällens middag! Här gör vi potatissallad och hon provsmakar tomaterna! 


På plats i uterummet! Hon ser ganska nöjd ut över salladen!


Eller så var hon bara glad över att få se Barn-TV under middagen? Haha!


Grillade fläskfilé och allt blev så gott! "Den här maten var god", sa My! Man tackar! 


Sedan hann vi busa och ta lite roliga bilder som vi skickade till mamman och pappan! My gick också in och fortsatte att tömma sin väska på kläder som hon skulle byta till...


Vad tror ni om den här outfiten? Inte i samma klass som sin mor ännu... Men här har hon också hittat en kikare, slagit sig ihop med maken och blivit:


Fågelskådare! Ett hårt jobb för en ung dam som mest hörde fåglar som skällde... Vad kan det vara för fågel? "En trana, tror jag", svarade hon! Haha! Hon blir inte svarslös...


Men man blir trött av att skåda fåglar så lite fruktsallad och glass smakade bra när det blev paus för dessert.


Fina My! Som snart också ska bli storasyster! Såååå roligt!
 
    
    
Sedan drog hon igång jobbet igen! Och det är minsann inte lätt att få mössan att sitta rätt väg...


Men det spelar ju ingen roll eftersom hon är så söt ändå! 


Vi avslutade med ett parti kort! Inte lätt att veta hur spelet gick till men jag förlorade ändå varje gång... "Jag är bäst på att vinna!" förkunnade hon stolt! Joo, jag märker det... 

Nu har vi läst lite saga, sjungit och pratat en stund innan det blev godnatt! Ska bli gött att vakna tillsammans imorrn! En härlig dag med mycket Myyyyyyys!