Fransyska?

Har just läst Åsas blogg där hon skriver om sitt liv som föreståndare för ett Bed & Breakfast i Antibes. http://ivarsdotter.blogg.se/ Följ henne gärna! Och hon heter alltså inte Persson längre utan har bytt till Ivarsdotter. Detta utan att blanda in varken man eller präst. Hon har liksom sin syster bara bytt till ett alldeles eget och eftersom deras pappa hette Ivar så blev det Ivarsdotter. Snyggt! Ja, nu var det inte meningen att jag bara skulle skriva om henne - hon kommer förhoppningsvis också hem igen eftersom vi ska göra ett nytt projekt i Skellefteå tillsammans! Pass på så där före jul så ska ni få se! Ska bli kul! :)

Hur som helst så skrev hon idag om sitt jobb och jag inser att våra dagar nog liknar varandra en hel del. Här har det också varit fullt upp med disk, tvätt, matlagning, service och annat kul... Man kanske skulle öppna eget? Haha! Har också ikväll varit iväg och hämtat drygt 40 kilo kalvkött som jag beställt. Jag är nog lite gammaldags men jag har bara köpt två förpackningar köttfärs i mitt liv - resten har var "hemslakte'". Jag gillar att man vet var maten kommer ifrån.
 
Och eftersom det blev så mycket matfix senare så hämtade vi Thaimat på Pairats! Riktigt gott! Var den här maten har sitt ursprung vet jag inte men ingen regel utan undantag! Jag är ju inte mer än "männisch". Oskar har som synes just smakat de heta räkorna... Som inte alls var så starka!

Sedan dess har jag varit i köttfabriken! Här är en del av köttfärsen paketerad!

Jag är nog lite pedant när det gäller packningen. Vill gärna väga så att alla är lika stora och köper också dessa lyxiga påsar så att man kan pressa ut luften ordentligt och slippa det där förbaskade knytandet!


Och här kommer vi alltså till dagens likheter med Åsa. Nej, inte att vi båda är ett stycke läckert kött, men i den här lådan fanns det också en fransyska... Långsökt? Jomenvisst! Vad trodde ni? Att jag bara skulle leverera smarta kvickheter efter att ha packat kött i några timmar... Nääääeee...

Saknade dock maken som jobbade ikväll. Han brukar alltid skriva lappar på påsarna och när det gäller fransyskan så brukar paketen i frysen heta "Parisiska" eller nåt... Det är lite kul när man ska inventera förrådet! Nä, nu behöver jag verkligen sova! God biff på er!