Storytelling!

Vilken dag det blev igår! Jag hann aldrig blogga eftersom det inte fanns någon som helst tid över... Men jag hann göra riktigt mycket och känner mig hyfsat nöjd. Jobbade med ett par offerter inför kommande event, planerade ett och jobbade även med en spelidé inför hösten. Det värsta var naturligtvis att allt skulle göras igår innan vi skulle iväg till Göteborg och det gjorde ju att jag kunde börja packa först när jag var klar - d v s efter 22.00... Alltså har jag med mig alldeles för mycket kläder - men ändå inte riktigt det jag skulle behöva... Haha! 


Hann också på en intressant föreläsning om "Coroporate storytelling" där Daniel Wilén på Helikopter reklambyrå berättade om goda exempel på hur man kan använda berättelser från verksamheten i det egna företaget för att marknadsföra sig eller skapa "goodwill". Men det betyder inte att man ska ställa sig och dra historier om sin egen förträfflighet - utan hellre ärligt erkänna sina brister eller berätta om nitar man har gått på. Just det ärliga uppsåtet skapar förtroende.

Det här intresserar mig stort - kan det bero på alla nitar jag gått på? Hahahaha! Ja, med tanke på dessa så borde jag faktiskt vara mer framgångsrik... Men jag kanske ska lyfta upp dem lite mer? Nåja, alltid intressant att lära sig mer och jag funderar på om det här är något jag kan lägga in i verksamheten. Prata är jag ju faktiskt bra på! :P

Nåja, det blev en lång dag, kort natt där jag sov som en stock och imorse bara att göra sig klar innan taxin kom. Vi har ju åkt till Göteborg för att hälsa på Emilia och för att gå på Årets Bild-bankett i Trollhättan imorrn. Maken är ju nominerad i någon av klasserna och vi får se vad det blir. Stor ära är det i alla fall att bara ha blivit nominerad!


Så imorse drog vi iväg! Här närmar vi oss landning i ett kyligt och ganska blåsigt Göteborg.

Och här står landslagets flygplan! Ska väl iväg till Stockholm för kvällens landskamp mot Irland?

På plats i Nordstan för en snabb lunch (spanar maken in brudar?) eftersom Emilia var upptagen med en anställningsintervju. Men efter nån timme så...

Emiliiiiiiiiiiiia!!! Världens finaste flicka! Så roligt att träffa dig igen! Och hon skrattar gott åt mig eftersom jag måste ta bilder hela tiden...

Vi hann rycka med henne på en eftermiddagskaffe på stan innan hon var tvungen att återgå till näringarna. Och vi var tvungna att gå och shoppa lite... Oj, så jobbigt... Haha!

Mycket folk var det på stan och modevisning nere i Nordstan!

Men vi lät i alla fall Emilia jobba klart (vi är snälla!) och åkte hem till henne där vi gjorde en insats i disken... Haha! Sedan klädde vi på oss och skulle ta en joggingrunda. Men fy fan så kallt! Blev drygt två kilometer och ett stopp på ICA för att handla lite frukost.

Nu blir det middag på stan. Har siktat in oss på Tapas! Återkommer när jag får tid över... Det här kanske inte blev någon vidare storytelling men jag skriver väl igen när det händer nåt elände... Haha!