Snor å pynt!

Inte fräsch idag! Snoret har kompletterats med lite hosta och sämre allmäntillstånd... Inget som man inte klarar av men vi ställde in dagens lunchmöte eftersom det är dumt att smitta andra. Tur i oturen är ju att jag inte har några officiella uppdrag förrän nästa vecka så det gör inget att rösten är lite beslöjad ett par dagar. Kanske bara positivt för maken? Haha!
 
Hur som helst blev det en förkyld men ändå effektiv dag med planering och färdigställande av kommande saker som bara kan göras när man sitter klistrad vid datorn - så det är inte bara en nackdel att man är sjuk. Annars har jag ju en tendens att fladdra runt och hålla på med allt möjligt! Gärna samtidigt...

I afton åkte jag och handlade mat och det var alldeles tillräckligt påfrestande för kroppen. Därför skippade jag kvällens träning men passade på att väga in mig och det hade försvunnit ett kilo - och ett par cm i omfång av min rejäla bakdel och det är välkommet! Den tar ju ändå bara plats...


På träningen träffade jag Hasse och han skickade här en hälsning till Oskar: Kolla flätan! Han vill gärna att du skaffar en likadan så det är bara att börja spara...


Inte lätt att hitta på Maxi nu när de bygger om. Kom ändå hem med en ost som blivit en favorit trots att den inte är lokalproducerad... Skämmes! Men maken såg direkt varför jag hade köpt den: "Har du köpt Skrotarna-ost?" Haha! Jaaa, jag är ju tydligen borgmästare hela tiden! Ikväll är det dock sista avsnittet och det blir oerhört spännande för min del... 19.20 i Barnkanalen!

Jag köpte också lite påskfjädrar så nu står riset klappat och klart inför påsken! Det brukar inte bli särskilt mycket pynt men några saker är ju kul att ha framme. Det blir om inte annat gladare!

En ny liten kyckling följde också med - och givetvis nya tulpaner! När jag köper blommor blir alla glada! Jag för att jag får fylla vaser med krispiga blomster - och Skrållan för att det är så fina påsar...:


Tog väl bara några sekunder innan hon låg därinne! Haha! Hon älskar kojor av alla de slag. Nej, nu blir det lite tillbakalutad tid i soffan. Skrotarna väntar!