Mysig matkväll!

Det blev en bra och ytterst välmatad fortsättning på dagen igår! Blir inga skandaler eller negativa händelser nu heller. Ni får nöja er med positiv storytelling. Det viktigaste nu är ju att vi får spendera så mycket tid som möjligt med finaste flickan! Och vi har delat ut kramar från alla som skickat!


Här har hon kommit hem från jobbet och nu har också hennes kompis "Maggan" också anslutit! Ja, hon heter egentligen Emelie men av någon anledning som jag inte vet så kallas hon alltid Maggan. De har i alla fall hängt ihop ända sedan de åkte ner - för snart tre år sedan! Herregud vad tiden går fort!


Det blev uteätning på Leonardo där Emilia bokat bord. Det här tapasstället ligger inte så långt ifrån där hon bor och var välbesökt, mysigt, varmt och trevligt! Kanske lite väl högljutt eftersom kvinnorna (i min ålder!) vid bordet bredvid hade fått alldeles för mycket att dricka! Inte ofta man ser ett helt gäng som knappt kan ta sig ut ur restaurangen vid 21.00 på kvällen... Det blir lite patetiskt...


Vi hade ju ändå världens bästa utsikt med de här två tjejerna framför oss! <3


Ja, det blir snabbt party! Även utan alkohol!


Snygg-Emilia! (Hon blir galen när jag publicerar så här mycket bilder bara på henne men det struntar jag faktiskt i! Barnen är ju det vackraste vi har!)

Jättegoda tapas med enormt mycket vitlök! Kände mig "stinn" hela kvällen men det är smällar man får ta när man äter god mat!

Och vi fick också vara med på bild även om ljusförhållandena kanske inte var de bästa. Om jag är nöjd med att vara i Göteborg?

Ja, jag ser t o m ganska lugn ut! Inte ofta jag sitter så här avslappnad. Eller så har jag fått paltkoma... Haha!

Nej, nu måste jag sätta igång. Idag blir det en utfärd till Trollhättan för att vara med på festligheterna kring Årets Bild! Utdelning av ev pris eller hedersomnämnande och bankett! Väntar också på att få träffa Emilias kille Abbe! Hoppas att vi blir godkända... Haha! Ja, att han blir det är jag övertygad om! Har Emilia förälskat sig i honom så är han garanterat bättre än bra!
 
Ses ikväll!
#1 - - Mona Stenberg:

Hej!
Uppfattade Olskroken. Där bodde min morfars systrar så där för 70 år sedan. En av dom vinkade till mig med en handduk när jag for förbi med tåget för att studera i Uppsala på 60-talet. Finns väl inte en sten kvar sen den tiden. Olskrokstorget med torghandel. Kommer ihåg när allt var rivet och det satt ett par gubbar i ett par gamla fåtöljer mitt i stenhögen. Jag har alltid tyckt att man inte sulle få ha kvar de gamla gatunamnen eftersom det var en annan värld. En skelleftebo med familj bor i alla fall uppe vid Ånässkolan.