Ljus å värme!

Vilken dag! Bara så underbart vackert väder! Och samtidigt ledigt och lagom avslappnat. Kan inte bli så mycket bättre? Ja, man hade ju kunnat vara i fjällen såklart! Men om man inte är där så får man skapa ett eget!
 
Jag har i alla fall njutit! Började med att sätta mig på bron i solen med kaffe i termosmuggen. Riktigt nice!

Intressant vy från min plats. Julgirlanger, sommarflagga, snö och sol... Haha! Nåt ska bort...

Sen kom maken ut och skottade upp en liten grotta! Blev väl dubbelt så härligt! Här funderade jag inte på mer saker än mer kaffe eller kanske lunch?

Och är det vårsol vill man ju äta ute - bara att göra upp eld i grillen! Hade varit gött att grilla korv men vi hade ingen sån korv hemma. Då får man bulla upp med vad man har:

Precis! Öppna burken, ställ på elden och inom ett par minuter har man gooooa varmkorvar! Vi kompletterade med lite grillade bröd och haloumi!

Smakade hur bra som helst - precis som det alltid gör när man håller till utomhus.

Lite annat fix på eftermiddagen som mathandling, matlagning och trevligt besök av makens syster Berith och hennes Krister. Kul att ni hälsade på!  Kvällen har vi avslutat med mer värme!

Just det; Bastu!

Vedeldat är bara hur sköööönt som helst! Man kan sitta och njuta lääääänge!

Bästa TV-underhållningen skapar man själv!


Hej då alla glada! Jag satt kvar ända tills det var dags för Melodifestival! Och som en rapport därifrån kan jag säga att Loreen med alla teckentolkande och sjungande barn var klart bäst! Men jag har ju såklart röstat på vår egen David Lindgren. Nu ska vi bara hålla tummarna!
 
Slutligen vill jag bara säga tack igen för alla glada kommentarer på bloggen. Jag funderade länge på hur jag fått så många nya läsare men upptäckte att en liten teaser låg ute på blogg.se:
 

Just det! Bild på Skrållan har gjort att jag fick 40 kommentarer på det här inlägget! Tack alla!