Lemmen?

Ja, nu kommer det inga frågor på det ni kanske först refererar till... Men när man ser det här ordet i skrift så känns det verkligen helt fel som benämning på träningsvärk! Jag såg nämligen att någon på FB skrev: "Mycket lemmen igår, ännu mer idag." Min första tanke var naturligtvis träningsvärk (vad trodde ni?) men om någon sörlänning läser detta kan det ju lätt missförstås... Alltså kanske bättre att säga att jag förmodligen kommer att få ännu mer träningsvärk imorrn! Haha!

Som ni förstår gav jag järnet under både Indoor walking och Core. Känns i hela kroppen men kommer förmodligen att gå över rätt snabbt. Att träna ofta har sina fördelar! På vägen hem funderade jag över kvällens middag och stannade till på macken för att köpa mjölk. När man precis tränat blir man ju sugen på något nyttigt (ja, det går fort över... ser jag en semla kan den också slinka ned) och då såg jag den här skylten:


Taskig bild men de verkar visa upp en meny som vid första anblicken ser nyttig ut
p g a morötterna som ligger längst fram. Tittar man ordentligt så ingår också läsk, vitt bröd, korv och räksallad! Haha! Ja, det kanske bara är jag som tycker att det här är roligt men va fanken har man lagt dit morötterna för? Är man sugen på den här typen av mat (för det är man ju ibland) så inte fan är det väl grönsaker man vill ha?

Ja, jag köpte min mjölk och åkte sedan hem där maken var i full färd med att värma tacokryddad kyckling som vi åt i tortillas med grönsaker:
 
Var väldigt gott och ser i alla fall nyttigare ut! Men tänk om jag har helt fel? Tur då att jag har lagt grönsakerna i framkant så att jag kan lura mig själv lite... Haha!

Dessert då? Jooooooo, en apelsin! Utan tillbehör! Duktig nu! Sov gott alla! Imorrn blir det jobb igen! Och träning förståss... :)