Girlpower!

Har ägnat dagen åt att umgås med en av mina favorittjejer - Skrållan! Hon är just nu lite osäker, rädd, vek och extremt sällskapssjuk. Det är ju den tid på året när det irrar runt hankatter som både tjuter utanför fönstren och markerar revir lite här och där. Hon går med andra ord inte ut själv.

Det gäller att stötta sina "medtjejer" vare sig de är människor eller djur. Det behövs! Mådde riktigt illa idag när det kom en push-notis från Aftonbladet som berättade om ännu en gruppvåldtäkt i Indien! Den här gången åtta män som förgrep sig på en schweizisk kvinna. Fy fan! Vad är det som triggar igång detta och hur kritiskt ser vi på andra bilder som sprids?


Den här extremt smaklösa reklambilden från Italien 2007 är ju bara vidrig! Och hur kunde ens modellerna ställa upp? Som kvinna skulle jag ha vägrat! Som man skulle jag också ha vägrat! I det här sammanhanget blir jag tvungen att lägga upp ännu en bild där män klart dominerar:


Jaha? 77% av abortmotståndarna är män! Troligen vet de precis vad de pratar om... Hah! Om män tror att de ska bestämma över våra kroppar så har de fel! Det måste ALLTID vara kvinnans beslut!

Ja, det där var väl egentligen bara en argsint utvikning från ämnet. Mina tankar börjar alltid snurra medan jag skriver och då blir steget från en rädd katt till förnedrade kvinnor tyvärr inte särskilt långt. Men vi kan avsluta förnedringsinnehållet för den här gången. Vi kan göra det genom att konstatera att det ju är hög tid för en kvinnlig påve!
 

Det hade varit en skön högoddsare! Haha! Nej, över till annat och egna bilder! Det blir snabba kast mellan högt och lågt idag.

Fortfarande så förkyld och nattens hosta gjorde att jag inte sov särskilt bra heller. Därför åkte jag heller inte ner på Jazzcaféet som jag så gärna velat vara på. Peter skulle sjunga med Holmström/Bergner trio och det är ett säkert kort. Peter är ju bara bäst! Men jag är också rädd om mina medmänniskor så jag stannade hemma.


Men vädret har ju varit riktigt fint idag också så jag tog Skrållan med mig ut för en stunds lek i solen!


Inte bara jag som gillar att sola... :)


Hon är kanske inte alltid så lätt att fotografera. Men jag tycker ju att det är bra att hon gör som hon vill...

...trots att hon placerar sig på de mest fula platser som finns när jag ska ta bilder. Med en snöskyffel och ett par plasthinkar i bakgrunden. Skrållan då! Men hon är ju ganska rörlig så jag fick fler chanser:

Under grannarnas uppställda husvagn... Ja, det var kanske inte heller den ultimata platsen. Jag förstår dock att hon var rätt fascinerad över att det tinat fram gräs! Eller tror ni hon kollar in konstruktionen på stödbenen? Ja, man vet ju aldrig. Hon är rätt tekniskt lagd!


Lite lek under mjölkbordet är aldrig fel!

Kanske funkar det också att hänga i? Eller klättra upp på?

Helst högst upp!

Lite vila på det. Hon är en riktig gårdskatt!

Men här började hon nog bli lite trött på mitt fotograferande... Jag berättade att jag skulle ta fram stjärnfiltret och ta en bild av oss båda där vi stod i solen:


Troligen inte... När jag väl knäppte av hade Skrållan redan gått...

Och det ska jag också göra nu. Har precis ätit en portion av köttgrytan och känner mig laddad och klar inför den tredje kvartsfinalmatchen! Maken jobbar på ladan så han lär bli sen idag. Vi får hoppas att AIK gör ett lika dominerande intryck. Ja, jag är egentligen inte rädd - fast att jag är kvinna! Eller kanske just därför!